Bezpłatne sposoby na zwiększenie zasięgów na Facebooku

Portal stworzony przez Marka Zuckerberga to obecnie prawdziwa kopalnia aktualności - również tych dotyczących Twojego biznesu. Niezależnie od tego, czy oferujesz produkty czy usługi, zaistnienie na Facebooku przynosi niemal same korzyści. W końcu to tutaj wielu z nas szuka informacji o poszczególnych firmach, sprawdza ich ofertę, opinie i oceny innych osób, a nawet dokonuje zamówień za pośrednictwem portalu. Jak zwiększyć zasięgi fanpage’a, aby zyskać nowych fanów i ruch na stronie?

  1. Zachęcanie do interakcji – zmotywowanie do udostępnień, polubień, komentarzy za pomocą pytań: „Jak to się Wam podoba?”, „Udostępnij i wesprzyj”, „Polub, jeśli też tak uważasz”. Jednak zachęcanie nie musi opierać się wyłącznie na call to action. Dobrym sposobem na zwiększenie udostępnień i ilości „lajków” jest po prostu opublikowanie jakiejś wzbudzającej emocje treści – warto obserwować aktualne trendy(w końcu obecnie mamy więcej dostępnych przycisków reakcji – super, wrr, haha czy wow, co daje obserwatorom możliwość natychmiastowego wyrażenia swoich emocji), a także zorganizowanie konkursu, który stanowi jeden z najlepszych sposobów na promocję Twojego biznesu. Konkurs pozwala zyskać nowych obserwatorów, a także sporą liczbę udostępnień i komentarzy. Oczywiście tylko wtedy, gdy nagroda będzie wystarczająco atrakcyjna, a sama akcja dostatecznie nagłośniona.
  2. Głosowanie – czyli zestawienie ze sobą zdjęć dwóch rzeczy, miejsc czy produktów i zachęcenie do głosowania za pomocą przycisków reakcji, np. jeśli ktoś woli pizzę z Twojej restauracji z salami, wybiera „love” (symbol serduszka), a ten kto preferuje hawajską – klika przycisk „like” (symbol podniesionego kciuka). Ten prosty zabieg sprawia, że zdobywamy dużą ilość polubień pod postem, a jednocześnie umożliwia przeprowadzenie dowolnej ankiety dotyczącej niektórych produktów, usług czy upodobań naszych obserwatorów.
  3. Zachęcanie do oznaczania – na zasadzie „oznacz kogoś, kto…”, przykładowo „oznacz kogoś, komu przydałyby się takie wakacje” w przypadku posta o promocji na fanpage’u biura podróży.
  4. Tagowanie i urozmaicanie – dodawaj informacje o swojej lokalizacji (istotne zwłaszcza w przypadku mniejszych, lokalnych biznesów) oraz hasztagi dotyczące tematyki danego posta. Ostatnio pojawiła się również możliwość zamieszczania ikon emoji oraz oznaczania aktualnego nastroju w treści postów na fanpage’u, która również stanowi ciekawą, przyciągającą wzrok formę urozmaicenia treści na stronie.

Przejdź do góry strony