4 kroki, dzięki którym Twoje reklamy na Facebooku będą skuteczniejsze

Utworzono: 03-12-2018

Według marketingowców reklama na Facebooku jest jedną z najtańszych i najlepszych form promocji. W końcu prawie każdy z nas codziennie przegląda social media, a już w szczególności portal Marka Zuckerberga. Jednak zanim zdecydujesz się na płatną promocję swojej firmy lub produktu, dowiedz się, jak to robić, aby osiągnąć zamierzony skutek.

1. Wąskie grupy docelowe. Zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć ze swoją reklamą. Wybierając grupy odbiorców, podziel je ze względu na płeć, wiek, miejsce zamieszkania i wykształcenie. Postaraj się, aby każda reklama była dopasowana do profilu konkretnego klienta. Przykładowo, mężczyznę w średnim wieku zainteresuje nieco inny przekaz niż 20-letnią kobietę.

Staraj się więc zawężać grupę demograficzną – wtedy działanie kampanii będzie bardziej zoptymalizowane. Co więcej, testując różne rozwiązania, łatwiej znajdziesz "idealny" target, który aktywnie reaguje na Twoje komunikaty i na który faktycznie warto przeznaczyć swój budżet.

2. Atrakcyjna grafika. Nic tak nie przyciąga wzroku, jak ciekawe zdjęcie czy interesujący obrazek. Dlatego to właśnie od odpowiedniej grafiki zależy, czy odbiorca w ogóle zechce zapoznać się z tym, co masz mu do powiedzenia.

Tak samo, jak w poprzednim punkcie, testuj różne rozwiązania: kolorowe infografiki, zdjęcia przedstawiające ludzi i przedmioty, a nawet Twoje logo. Atrakcyjność grafiki zależy od branży i grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć, dlatego najlepiej sprawdzać, czy działa metodą prób i błędów.

3. Krótki, trafny przekaz.

To, co klient może zyskać, jeżeli skorzysta z Twoich usług, jest najważniejszą informacją, jaką możesz mu przekazać. Zadawaj pytania, np. o konkretne problemy Twojego odbiorcy (ich rozwiązaniem będzie oczywiście Twój produkt lub usługa); napisz, dlaczego jego życie stanie się łatwiejsze, gdy wybierze Twoją firmę; umieść rekomendacje od zadowolonych klientów; zadbaj o ciekawy, ale jednocześnie prosty i zrozumiały nagłówek.

Dobrym pomysłem jest stworzenie jednocześnie kilku różnych reklam – każda z nich może mówić o innej korzyści, którą zapewnia Twój produkt/usługa. Pamiętaj też, że tekstu nie może być zbyt dużo. Zwięzły, krótki komunikat (ok. 15 słów) przeczyta więcej osób.

4. Wezwanie do działania.

W żadnej dobrej reklamie na Facebooku nie może zabraknąć porządnego Call To Action. Chodzi o wezwanie do działania, czyli komunikat, który zachęci odbiorcę do kliknięcia w reklamę i podjęcia dalszych czynności (czyli np. wejścia na Twoją stronę internetową, zamówienia produktu itd.). Nie musisz decydować się na standardowe „zarejestruj się” lub „złóż zamówienie”.

W tym przypadku tak samo, jak w pozostałych, trzeba testować różne rozwiązania. W reklamie warto zawrzeć konkretną korzyść, np. „odśwież stronę internetową i zwiększ swoją sprzedaż”. Zwracaj się do odbiorcy bezpośrednio – według badań, zdecydowanie lepiej sprawdzają się zwroty „Ty”, „Twoje”, „Ciebie” niż te bardziej oficjalne i ogólnikowe.

 

Przejdź do góry strony