4 sposoby, które zwiększą widoczność twojej strony w sieci

Firma, która nie zostawia swojego śladu w sieci, dla niektórych osób równie dobrze może wcale nie istnieć. Posiadanie strony internetowej to już norma, jednak jeżeli chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów i zwiększyć swoją widoczność w świecie wirtualnym, trzeba się nieco bardziej wysilić. Poniżej przedstawiamy kilka pożytecznych wskazówek.

  1. Korzystaj z popularnych narzędzi reklamowych. Jeżeli chcesz wypromować swoją ofertę i dopiero zaczynasz poznawać możliwości Internetu, wypróbuj najbardziej popularne narzędzia internetowej reklamy – Google Adwords lub Facebook Ads. Obecnie łatwo można promować swój biznes na Google lub Facebooku, z których korzystają niemal wszyscy. Pozwalają nam dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, Warto również zarejestrować swój biznes w Google Firma i poświęcić czas na zbudowanie grona odbiorców wokół swojego fanpage’a na Facebooku, zamieszczając tam użyteczne treści powiązane z naszą branżą. O tym, czego nie robić prowadząc profil firmy, dowiesz się tutaj: https://www.miroart.pl/blog/strony-internetowe/firma-w-mediach-spolecznosciowych-najczesciej-popelniane-bledy/
  2.  Zamieszczaj pożyteczne teksty, które przyciągną użytkowników. To tzw. content marketing, czyli zamieszczanie unikalnych, przydatnych treści. Takie poradnikowe artykuły są częściej wyszukiwane i lepiej pozycjonowane przez internetowe wyszukiwarki. Promują twój biznes i zwiększają jego widoczność w sieci. Najlepiej sprawdzają się artykuły eksperckie, w których firma pomaga rozwiązać pewien problem, tłumaczy jakiś aspekt związany ze swoimi usługami/branżą, lub przedstawia praktyczne wskazówki na dany temat (tak jak w przypadku artykułu, który aktualnie czytasz). O skutecznych treściach, które wypromują twoją stronę pisaliśmy tutaj: https://www.miroart.pl/blog/strony-internetowe/zasady-skutecznego-seo-tresci-na-twoja-strone-ktore-polubi-wyszukiwarka/
  3. Zdobywaj linki z zewnątrz. Bardzo ważne są linki z zewnętrznych stron, które kierują użytkowników do naszej domeny. Istotna jest jednak nie tyle ich ilość, co jakość. Oznacza to, że im lepsza jakość strony (ma wielu użytkowników, jest dobrze postrzegana przez Google itd.), która nas linkuje, tym lepiej dla nas. W ten sposób również rośnie nasz autorytet „w oczach wyszukiwarki”. Linki można pozyskać na stronach partnerów biznesowych, na portalach społecznościowych (np. na Facebooku), blogach, forach.
  4. Regularnie aktualizuj treści na stronie. Google bardzo lubi zmieniające się i ewoluujące strony. Pomocne jest więc prowadzenie bloga, dodawanie aktualności albo artykułów, modyfikowanie lub regularne polepszanie treści. Zmiany oznaczają, że na stronie stale coś się dzieje. Dlatego wydaje się bardziej użyteczna dla użytkowników i wyszukiwarek, niż witryna, w której od kilku lat widnieje to samo.

Przejdź do góry strony