5 cech dobrego opisu produktu

Utworzono: 07-03-2018

Dobry opis produktu to inwestycja, która zwraca się w postaci zwiększonego zainteresowania sprzedawanym towarem. Odpowiedni tekst powinien pełnić funkcję nie tylko informacyjną, ale również wpływać na wyobraźnię i emocje kupującego.

Najważniejsze cechy opisu produktu, które pomagają zwiększyć sprzedaż:

Informuje. Każda rzecz musi posiadać opis specyfikacji, wiarygodnych parametrów, informację o marce, wersji, kolorze, czasem również wymiarach (np. w przypadku odzieży). Dane muszą być pewne i sprawdzone, aby nie wprowadzać potencjalnego klienta w błąd. Obok koniecznie należy umieścić dobrej jakości zdjęcia, najlepiej ukazujące produkt z różnych perspektyw.

Reklamuje. Należy pisać prostym językiem i unikać wyolbrzymień („najlepszy na świecie”, „najpiękniejszy”, „nie ma sobie równych”). Stosowanie języka korzyści musi dotyczyć konkretów, czyli przedstawiać klientowi to, co faktycznie zyska kupując daną rzecz (np. krzesło biurowe z funkcją regulacji zagłówka i  wysokości: pomoże zadbać o zdrowie kręgosłupa i zwiększy komfort pracy).

Przeznaczony dla konkretnego odbiorcy. Klient chce wiedzieć, czy produkt jest dopasowany do jego oczekiwań, gustu, osobowości. Dlatego warto krótko opisać daną markę (co i dla kogo tworzy), konkretną linię, kolekcję, lub wybrany model (np. że jest przeznaczony dla użytkowników zaawansowanych/ dla ludzi żyjących w biegu/ dbających o bezpieczeństwo).

Oddziałuje na wyobraźnię. Zamiast standardowych epitetów, lepiej postawić na zwroty i określenia oddziałujące na wyobraźnię kupującego. Muszą być zgodne z rzeczywistością i prezentować faktyczne zalety produktu. Na przykład, zamiast pisać, że sukienka ma dopasowany krój, zaznaczmy, że dopasowuje się do ciała i doskonale podkreśla sylwetkę.

Zoptymalizowany pod kątem SEO. Absolutna konieczność w przypadku sklepów i stron internetowych. W ten sposób szybko zwiększymy ruch na stronie i przyciągniemy potencjalnych klientów.

Przejdź do góry strony