Background Image

5 cech strony internetowej, która zwiększy Twoją sprzedaż

Utworzono: 04-04-2019

Samo posiadanie strony internetowej to nie wszystko. Równie ważne jest to, aby pozwoliła nam osiągnąć jak najlepsze wyniki przy zachowaniu niskich kosztów. Jak stworzyć witrynę firmową, która faktycznie zwiększy sprzedaż? Poznaj 5 najważniejszych cech dobrej, rentownej strony internetowej.

1. Szanuje czas klienta

Czas wczytywania strony nigdy nie powinien być zbyt długi. Nic tak nie zniechęca klienta do zakupu i zapoznania się z produktem/usługą, jak powolna witryna www. Nie warto zwlekać z zaprezentowaniem swojej oferty. Jeżeli nie będziesz szanować czasu odbiorcy, w kilka sekund przerzuci się na stronę Twojej konkurencji.  

2. Wzywa do działania

Call To Action (CTA) to inaczej „wezwanie do działania” – czyli przyciski takie jak „kup teraz”, „sprawdź ofertę”, „skorzystaj z promocji”. Są niezbędnym składnikiem współczesnego e-biznesu. CTA powinny być dobrze wyeksponowane, muszą odróżniać się od tła i wyraźnie informować, jaki efekt wywoła ich kliknięcie (czyli np. kupienie danego produktu).   

3. Wyświetla się na urządzeniach mobilnych

To jedna z podstawowych cech współczesnych stron internetowych. Muszą poprawnie wyświetlać się na smartfonach, tabletach i innych urządzeniach mobilnych, z których korzysta coraz więcej osób. Coraz rzadziej robimy zakupy w sieci za pośrednictwem komputera, chętniej wybierając szybkie transakcje smartfonem. Dlatego Twoja strona musi być responsywna.

4. Jest po prostu ładna

Chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że nic tak nie odstrasza, jak nieatrakcyjny design strony www. Mało kto chce przebywać na takiej stronie dłużej niż kilka sekund. Chodzi zarówno o przestarzałe rozwiązania, rodem sprzed 10 lat, jak i o witryny przeładowane informacjami, kolorami i niskiej jakości obrazami, w dodatku z nieczytelną, źle sformatowaną treścią.

Według współczesnych trendów warto postawić na minimalizm. Często najlepiej sprawdza się jednolite tło z czarnym lub białym, ale przy tym dobrze napisanym i ciekawym tekstem. Zdjęcia i wykresy powinny być duże i maksymalnie estetyczne. Kompozycja strony musi być spójna, czytelna i przyjemna dla oczu.  

5. Coś się na niej dzieje

Nawet jeżeli nasza strona jest już gotowa, responsywna i uzbrojona w przyciski Call To Action, warto zadbać o pozyskanie ruchu. Co z tego, że Twoja witryna jest atrakcyjna, jeżeli rzadko ktoś na nią wchodzi? W tym celu zacznij od reklamowania się w lokalnych portalach i mediach społecznościowych.

Wykorzystaj Facebooka i Instagrama, gdzie możesz na bieżąco informować o pojawiających się w ofercie nowościach i promocjach, dodając odnośniki do swojej strony internetowej. Pamiętaj przy tym o korzystaniu z płatnych reklam, które docierają do konkretnej grupy docelowej. Równie dobrym pomysłem jest prowadzenie bloga, na którym będziesz dodawać teksty poradnikowe lub dotyczące oferowanych przez Twoją firmę produktów lub usług.

Przejdź do góry strony