5 wskazówek, które pomogą ci w napisaniu skutecznej oferty handlowej

Specjaliści rozpaczają, że w dzisiejszych czasach z dobrze napisaną ofertą jest jak z igłą w stogu siana – tak trudno ją znaleźć. Jeszcze gorzej, gdy oferta w ogóle nie istnieje. Nie została napisana, bo ktoś po prostu nie wiedział „jak” i „po co”. I ten ktoś dużo traci, bo oferta handlowa jest jedną z podstawowych form reklamy i budowania wizerunku. Jest tak samo ważna jak nazwa firmy, logo i jej strona internetowa. Jak napisać ofertę tak dobrą, żeby sprzedawała za Ciebie? Poniżej 5 cennych wskazówek.  

  1. Pisz rzeczowo i konkretnie. Nie ma sensu bawić się wyrafinowanymi słówkami i „laniem wody” – Twoja oferta ma przedstawiać dokładnie to, co OFERUJESZ, reklamować Twój produkt i firmę. Chociaż możesz zatrudnić kogoś, aby napisał ją za Ciebie, zawsze pamiętaj o dostarczeniu mu jak największej ilości twardych faktów. Nikt nie zna oferowanych produktów i usług tak dobrze jak Ty. Przed napisaniem oferty dobrze jest wypisać, co wyróżnia i jakie realne korzyści daje to, co sprzedajesz (nawet za pomocą skrótów myślowych, np. warzywa i owoce z własnych upraw). Musisz przekonać klienta, że to właśnie Twoja oferta będzie najlepszym możliwym wyborem.
  2. Dobry tytuł. … to już połowa sukcesu. Jeżeli tytuł się nie wyróżnia albo jest zbyt oklepany, istnieje duże prawdopodobieństwo, że oferta szybko wyląduje w koszu na śmieci. W tytule powinieneś uwypuklić jakąś zaletę lub cechę szczególną Twojego produktu/firmy, umieścić przyświecające jej motto, grę słów itd.
  3. Nie zapominaj o numerze telefonu. Niby taki banał, a jednak niektórym zdarza się zapomnieć, że klient musi mieć przynajmniej dwie możliwości skontaktowania się: za pomocą maila lub telefonu. Numer do firmy, adres e-mail, wszelkie dane kontaktowe to coś, czego po prostu nie może zabraknąć. Najlepiej umieścić je w jak najbardziej widocznym i  łatwym do znalezienia miejscu.
  4. Jeśli masz taką możliwość, wspomnij o cenach. Konkrety są na wagę złota. Jeżeli więc oferujesz niskie ceny, potwierdź to w swojej ofercie. Jeżeli boisz się je umieszczać, być może podświadomie uważasz, że produkt nie jest tyle wart? To błąd – nawet jeżeli dużo kosztuje, warto podać cenę i odpowiednio ją uzasadnić, np. wysoką jakością, gratisami lub wyjątkowym charakterem produktu. Dzięki temu klient będzie wiedział za co płaci i zyskasz możliwość przedstawienia produktu w jak najlepszym świetle.
  5. Skup się na korzyściach dla klienta, nie na sobie. Oczywiście umieszczanie cen nie wszędzie jest możliwe (np. w przypadku niektórych usług), trzeba więc postawić na prezentację innych atutów. Warto znaleźć coś, co wyróżni Twoją ofertę na tle innych – np. dodatkowe usługi, gratisy, szybkość obsługi, rabaty, czy upominki. Dobrze jest jednocześnie zawrzeć tutaj wezwanie do działania: zaoferować rabat przy zapisaniu się do newslettera, umieścić odnośnik do strony zachęcający do sprawdzenia pozostałych produktów, itd.

Problemem wielu ofert jest skupianie się wyłącznie na opisie firmy i używanie pustych, utartych frazesów. Chociaż przedstawienie się jest ważne, zwłaszcza, jeżeli działamy na rynku od dłuższego czasu, nie może stanowić głównego trzonu oferty handlowej. Należy wymienić autentyczne korzyści dla klienta, które zyska korzystając z usług Twojej firmy: np. szybką dostawę obranych warzyw do restauracji, możliwość bezpłatnej wymiany butów na inny rozmiar, dostawę gratis przy kolejnej realizacji zlecenia itd. Konkretna oferta, w której odnosisz się bezpośrednio do potrzeb odbiorcy jest tym, co wzbudza emocje i pomaga osiągnąć cel, jakim jest dobra reklama i w efekcie – wysoka sprzedaż.

Przejdź do góry strony