Aplikacje mobilne dla biznesu

Utworzono: 21-12-2015

Mobilność jest znakiem współczesnych czasów. Aż 80% polskich przedsiębiorców deklaruje, że rozważa wdrożenie aplikacji mobilnych, a 50% potwierdza, że już z nich korzysta (dane Symantec). Marketing mobilny to dzisiaj główny kierunek rozwoju biznesu. Nic dziwnego - rynek aplikacji przeznaczonych specjalnie dla firm daje niemal nieograniczone możliwości!

Coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z mobilnych aplikacji, aby:

  • Zyskać większą elastyczność z biznesowego punktu widzenia,
  • Zwiększyć produktywność i efektywność swojego personelu.

W erze wzrostu popularności tabletów i smartfonów, większość potencjalnych klientów docenia możliwość połączenia online z daną firmą. Jednak aplikacje mobilne to nie tylko sklepy internetowe i szybki dostęp do wiadomości na Facebooku. Nowoczesny człowiek biznesu znajdzie tu wiele wymiernych korzyści dla siebie. Dziś przedstawiamy pierwsze trzy przykłady aplikacji, które pomogą w prowadzeniu firmy:

  1. Dla marketingu i reklamy – w tym przypadku najskuteczniejsze są działania „tu i teraz”. Oprócz monitorowania swoich kampanii reklamowych na Facebooku za pomocą Managera Reklam oraz Google AdWords (narzędzia pozwalającego na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google), idealna będzie aplikacja mobilna do wysyłania SMS https://www.smsapi.pl. Pozwala ona zaplanować wysłanie masowych, lecz spersonalizowanych wiadomości swoim klientom i pracownikom (np. na temat najnowszej promocji lub mającej się odbyć konferencji). Umożliwia również monitorowanie skuteczności wysyłanych wiadomości, przesyłanie bonów rabatowych klientom, przeprowadzanie ankiet za pomocą SMSów, wysyłanie newsletterów. Jest też świetną opcją dla administratorów stron internetowych – umożliwia szybsze reagowanie na awarie, dzięki otrzymywaniu SMS o problemach z serwerem.
  2. Do zarządzania czasem i zadaniami – jedną z najprostszych aplikacji tego typu jest Google Keep, które pozwala stworzyć wirtualną tablicę, składającą się z notatek umieszczonych na kolorowych karteczkach. To zdecydowanie prosta i przejrzysta w użyciu opcja, jednak jeśli zależy ci na zarządzaniu bardziej skomplikowanymi projektami, np. takimi, w które zaangażowana jest większa liczba osób, wypróbuj Trello. Oferuje bardziej rozbudowane narzędzia, dzięki czemu ułatwia prowadzenie dużych projektów. Umożliwia również stały dostęp do informacji zarówno szefowi, jak i pracownikom. Tego typu aplikacji znajdziemy wiele, warto jednak wybrać tą, która umożliwia korzystanie z niej za pomocą smartfona.
  3. Dla sprzedaży – tutaj świetnie sprawdzi się system Comarch, czyli prowadzenie sprzedaży internetowej, usługi księgowe, łańcuch dostaw oraz narzędzia analityczne zgromadzone w jednej aplikacji. To doskonałe rozwiązanie dla firm prowadzących dział sprzedaży, w którym przedstawiciele pracują głównie w delegacjach i siedzibie klienta. Pozwala na bieżąco zarządzać pracownikami, a także monitorować ich wyniki sprzedażowe. 

Przejdź do góry strony