Artykuły sponsorowane zamiast zwykłej reklamy. Czy to faktycznie działa?

Utworzono: 12-09-2018

Jedną z coraz częściej stosowanych form reklamy internetowej są artykuły sponsorowane. To nic innego jak tekst przedstawiający jakiś produkt, usługę, lub firmę w pozytywnym świetle. Całość musi wyglądać naturalnie, aby nie wzbudzić podejrzeń czytelnika. Czy taka forma promocji może być skuteczna?

Oczywiście, że tak. Pod warunkiem, że osoba pisząca artykuł sponsorowany wie, jak do tego podejść. Skuteczne promowanie danego produktu, usługi lub firmy, musi być sprytnie „ukryte” w tekście. Z tego względu całość nie może być przesadnie zachwalająca. Dobry artykuł sponsorowany będzie skupiać się wokół jakiegoś powszechnego problemu lub zagadnienia, które jest bliskie czytelnikowi.

Zamiast nachalnie reklamować, dobry artykuł sponsorowany edukuje i wyjaśnia jakieś zjawisko, często przyjmując formę poradnikową (np. reklama szamponu znajdzie się w publikacji pt. „5 sposobów na wypadanie włosów”). W takim tekście umieszcza się ukrytą treść, która nakierowuje czytelnika na konkretny produkt, usługę lub firmę. Tylko naturalnie wpleciona zawartość reklamowa sprawi, że odbiorca nie nabierze podejrzeń, iż ma do czynienia z publikacją sponsorowaną.

Jak wygląda artykuł sponsorowany?

Załóżmy, że chcemy wypromować sklep internetowy, który zajmuje się sprzedażą drewnianego wyposażenia ogrodowego. W tym celu specjalnie zatrudniony copywriter lub agencja reklamowa przygotowują artykuł, którego temat będzie związany z profilem działalności firmy. Tekst może dotyczyć np. zalet mebli drewnianych, przewagi naturalnego drewna nad plastikiem, albo nawet porad dotyczących pielęgnacji roślin.

Przy okazji do treści wplata się akapit, w którym informujemy, że najlepsze ceny mebli ogrodowych można znaleźć głównie w sklepach internetowych, m.in. pod podanym adresem (tutaj możemy umieścić nazwę sklepu lub link, który przekieruje czytelnika na stronę firmy).

Pisząc tekst sponsorowany, musimy przestrzegać 5 podstawowych zasad:

  • Powinien być spójny, poprawny stylistycznie i pozbawiony błędów ortograficznych.
  • Treść artykułu musi pasować tematycznie do portalu, na którym chcemy go opublikować.
  • Należy unikać przesadnego wychwalania danego produktu lub firmy. Całość powinna być jak najbardziej stonowana.
  • Warto szukać ciekawych, aktualnych tematów. Najlepiej sprawdzają się treści poradnikowe i omawiające jakąś rzecz, informację, zjawisko.
  • Tekst powinien być napisany lekkim, łatwym językiem. Trudne terminy i zagadnienia są wskazane, gdy chcemy umieścić go na portalu specjalistycznym, np. naukowym lub dotyczącym zagadnień informatycznych, czy technicznych.  

Główne rodzaje artykułów sponsorowanych

Najczęściej wybieranym rodzajem tekstu reklamowego jest artykuł ekspercki lub tematyczny. Artykuły sponsorowane publikowane w sieci zazwyczaj zawierają również linki, które przekierowują czytelników na stronę danej firmy. Oczywiście treść może dotyczyć też faktów na jej temat albo przybrać formę wywiadu, np. z dyrektorem lub pracownikiem danego przedsiębiorstwa. Jeżeli jednak chcemy wypromować konkretną usługę lub produkt, warto, aby treść reklamowa była zawsze ukryta w dłuższym, poradnikowym lub informacyjnym tekście.

Przejdź do góry strony