Blog firmowy – jak go prowadzić?

Utworzono: 16-12-2015

A co ważniejsze: na kim się wzorować? Okazuje się, że nie jest to takie proste, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać. Wiele firm zakłada blogi po to, by po jakimś czasie zupełnie o nich zapomnieć. Z perspektywy współczesnego marketingu popełniają ogromny błąd, ponieważ Internet lubi świeże treści. Blog poprawia miejsce w wynikach wyszukiwania, co niemal gwarantuje zwiększenie ruchu na stronie firmy.

Według badań, aż 83% firm uważa, że regularne wpisy na blogu podnoszą ich wiarygodność. Taki "internetowy dziennik" to świetne narzędzie marketingowe, które pomaga w promowaniu pozytywnego, profesjonalnego wizerunku marki, a także przyczynia się do zwiększenia sprzedaży. W końcu im więcej wejść na stronę, tym większe szanse na zainteresowanie ofertą. Dodatkowo, blog firmowy jest jedną z najmniej agresywnych form promocji. To odbiorca decyduje, czy chce go oglądać, w związku z czym podchodzi do niego bardziej przychylnie niż do klasycznych reklam.

Trzeba to jednak robić z pomysłem! W sieci znajdziemy wiele „wymarłych” blogów, z których pisania zrezygnowano po pewnym czasie (co zmniejsza wiarygodność), albo prowadzonych po prostu źle (służących jedynie ogłaszaniu wyników konkursów lub o wyjątkowo nudnej treści). Teksty umieszczane na firmowym blogu muszą być przede wszystkim:

  • Eksperckie
  • O dużej wartości merytorycznej, czyli np. rozwiązywać problemy klientów, pomagające w rozwianiu ich wątpliwości
  • Dobrze i ciekawie napisane

Na 29% prawidłowo działających blogów treści są aktualizowane minimum raz w tygodniu. Częstotliwość jest ważna, bo wyszukiwarki takie jak Google po prostu lubią świeży kontent i chętnie go promują (co jest bardzo ważne, sprawdź dlaczego: Lokalne SEO drogą do sukcesu). Firmy zwykle wynajmują copywriterów, którzy powinni wiedzieć, o czym piszą i posiadać wiedzę o skutecznym marketingu.  

Oto kilka przykładów dobrze prowadzonych blogów:

  1. IKEA, czyli świetny blog z praktycznymi poradami dotyczącymi aranżacji wnętrz, interesującymi zdjęciami i produktami firmy, które zostały użyte w poszczególnych projektach. https://tytuurzadzisz.pl
  2. Kuchnia Lidla, czyli jak promować swoje produkty w żartobliwy, interesujący sposób. Mamy tutaj zarówno multimedia, wysokiej jakości treści, jak i liczne przepisy z wykorzystaniem tego, co znajdziemy na ich sklepowych półkach. https://kuchnialidla.pl
  3. Blog Poczty Kwiatowej. Dowód na to, że firmowego bloga można prowadzić w niemal każdej branży. Ciekawe relacje z różnych wydarzeń, w których uczestniczą i przejrzysty układ strony. Choć częstotliwość publikowania pozostawia nieco do życzenia: https://www.pocztakwiatowa.pl/blog/
  4. Nawet strona sprzedająca markowe karmy dla psów i kotów (Kar-ma) zamieszcza dobrej jakości teksty. Atrakcyjny wizualnie i – co ważniejsze – ciekawy blog, który po prostu zachęca do czytania! https://www.kar-ma.pl/blog/
  5. Blog Domu Mody Klif zawierający fachowe, aktualizowane na bieżąco ciekawostki modowe: https://inspiredbyfashion.pl

Przejdź do góry strony