Co wpływa na pozycjonowanie strony internetowej?

Utworzono: 23-08-2019

Utworzenie strony internetowej to tylko pierwszy krok, który podejmujemy, aby zaistnieć w sieci. Tak naprawdę decydującą rolę odegrają nasze dalsze działania, których celem jest przyciągnięcie jak największej liczby użytkowników - potencjalnych klientów. Dowiedz się, jak pozycjonować stronę w Google skutecznie i samodzielnie.

Linkowanie

Pierwszym sposobem na osiągnięcie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, jest umieszczanie linków do swojej strony w różnych miejscach, np. na forach internetowych i w mediach społecznościowych. Dzięki temu witryna będzie automatycznie odczytywana przez Google jako bardziej wartościowa. Szczególnie dobrym pomysłem jest zamawianie tzw. artykułów sponsorowanych na większych portalach, pod którymi znajdzie się link do strony naszej firmy (oznacza to, że np. pod tekstem o sposobach na ładne włosy, dodamy odnośnik do salonu fryzjerskiego).  

Uzupełnienie wizytówki

Kolejną dobrą praktyką jest stworzenie wizytówki w Google Moja Firma. To niezwykle przydatne narzędzie, niezastąpione w efektywnym promowaniu biznesu. Im więcej informacji podamy, tym większe szanse na znalezienie się wyżej w rankingach wyszukiwania. Dużo pisaliśmy na ten temat w jednym z naszych poprzednich artykułów: Google My Business, czyli niezbędnik każdego przedsiębiorcy

Dobra treść

Content marketing jest wykorzystywany obecnie przez niemal każdą szanującą się firmę. Chodzi o dodawanie na stronę wartościowych treści, które odpowiadają na konkretne zapytania użytkowników. Ogromne znaczenie ma ich jakość, dlatego muszą być dobrze napisane. Można tworzyć je samodzielnie i dodawać na firmowego bloga lub zamawiać artykuły u copywritera, który samodzielnie opracuje content na naszą stronę.

User Experience

Czyli zbiór wrażeń i doświadczeń użytkownika odwiedzającego naszą witrynę. Trzeba dołożyć starań, aby były jak najbardziej pozytywne, co osiągniemy m.in. dzięki szybkiemu ładowaniu się strony i responsywności, czyli jej poprawnym wyświetlaniu na urządzeniach mobilnych. Nie bez znaczenia są również takie elementy jak dobrze rozplanowane menu i wygląd (design) witryny. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na ten temat, odsyłamy do jednego z naszych poprzednich tekstów: Czym jest User Experience i jak wpływa na Twój e-biznes

Przejdź do góry strony