Denerwują Cię reklamy wyświetlane w Google? Spersonalizuj je

Utworzono: 15-07-2019

Personalizacja reklam ma być korzysta dla samych użytkowników. Chodzi przede wszystkim o to, aby wyświetlane treści miały związek właśnie z nimi: ich zainteresowaniami, preferencjami i ogólną aktywnością w Internecie. W ten sposób zwiększa się też szansa na to, że reklama przyciągnie uwagę osób z konkretnej grupy docelowej. Dlatego personalizacja jest mechanizmem przydatnym dla obu stron – zarówno dla odbiorców, jak i reklamodawców.

Źródła danych użytkowników

W przypadku marki Google gromadzone są informacje, które sam jej udostępniasz, czyli m.in. imię i nazwisko, e-mail, płeć i pliki gromadzone na Dysku Google, oraz te związane z Twoją aktywnością w sieci. Będą to np. miejsce zameldowania na Google Maps; wszystko, co klikasz, korzystając z wyszukiwarki; wpisywane słowa kluczowe; powroty na daną stronę; oraz filmiki, które oglądasz na YouTube.

Komu się to opłaca?

Oczywiście personalizacja reklam niesie ze sobą wiele korzyści głównie dla przedsiębiorców, którzy mogą w ten sposób trafić w określony target. Taka forma pozyskiwania informacji o osobach korzystających z Google sprawia, że łatwiej jest im dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnego klienta. Jednak również dla Ciebie, aktywnego użytkownika sieci, proces ten wiąże się z pewnymi profitami.

Dzięki temu nie musisz „obcować” na co dzień z treściami, które kompletnie cię nie dotyczą. Trafiasz niemal wyłącznie na przekaz marketingowy zgodny z kręgiem twoich zainteresowań. Sprawia to, że np. bezdzietnym singlom nie wyświetlają się reklamy wózków dziecięcych (chyba że nagle zaczną ich szukać), a osobom, które nie planują remontu – reklamy materiałów budowlanych. Wszystko jest więc dobierane zgodnie z preferencjami i potrzebami konkretnego odbiorcy.

Irytują Cię wyświetlane reklamy? Możesz je skonfigurować

Algorytm nie jest idealny, dlatego niektóre reklamy mogą ci nie odpowiadać. Wtedy wystarczy wejść w sekcję Ustawienia reklam, gdzie masz do wyboru dwa działania:

  • Wyłączenie personalizacji – kliknij pasek, obok którego znajduje się zdanie: Personalizacja reklam jest włączona. Po wyłączeniu tej funkcji będą wyświetlać się wyłącznie przypadkowe, losowo generowane treści marketingowe.
  • Edytowanie danych i zainteresowań – jeżeli jednak chcesz, aby prezentowane reklamy były personalizowane, a przy tym wolałbyś pozbyć się niektórych treści, przejdź do sekcji poniżej pt.: Jak personalizujemy reklamy. Tutaj wystarczy, że klikniesz dowolne skojarzenie (np. sieci społecznościowe, sprzęt fotograficzny, muzyka rockowa) i je wyłączysz. Możesz też przejrzeć przechowywanie przez Google dane dotyczące Twojej aktywności (Zarządzanie aktywnością). Dokładniejsza instrukcja obsługi panelu jest dostępna pod linkiem Kontrolowanie wyświetlanych reklam

Przejdź do góry strony