Firma w mediach społecznościowych. Najczęściej popełniane błędy

Utworzono: 21-09-2016

Odpowiednia komunikacja z klientem za pomocą social media to współcześnie jedna z podstaw prowadzenia biznesu i reklamy w sieci. Wiele osób zakładających firmowe profile na Facebooku, Twitterze czy Instagramie popełnia błędy, które sprawiają, że z czasem ruch na stronie „umiera”, a fanpage nie przynosi żadnych korzyści. Jak promować biznes w mediach społecznościowych i jakich błędów bezwzględnie się wystrzegać?

1. Złe podejście i zbieranie "lajków". Prowadzenie profilu w social media nie powinno skupiać się głównie na zdobywaniu coraz większej liczby polubień. Liczy się promowanie marki w sieci oraz prowadzenie fanpage’a zgodnie z zamierzeniem, skupiając się na konkretnym celu, który ma spełniać. Twój fanpage, podobnie jak strona internetowa, to jedna z wizytówek Twojego biznesu w sieci. Gdy jest martwy i nic się na nim nie dzieje, wiele osób może pomyśleć, że firma również nie funkcjonuje lub po prostu mogą wystąpić jakieś trudności w komunikowaniu się z nią przez internet. Jeżeli więc nie zamierzasz wrzucać postów na swojego fanpage’a, lepiej wcale go nie zakładaj.

2. Brak treści wizualnych i konsekwencji.  Odbiorcy znacznie chętniej klikają w posty zawierające treści wizualne, czyli zdjęcia, filmy czy infografiki. Znacznie częściej udostępnia się je ponownie i jednocześnie są bardziej zauważalne. Link bez zdjęcia będzie znacznie rzadziej otwierany niż ten, który zawiera jakiś przekaz wizualny. Drugą kwestią jest konsekwencja – jeżeli prowadzisz fanpage’a, nie znikaj z niego zbyt często – staraj się publikować regularnie, wówczas zwiększysz swoje zasięgi. Dobrym sposobem jest używanie harmonogramu publikacji, za pomocą którego możesz zaplanować swoje posty.Publikowane treści nie mogą dotyczyć tylko i wyłącznie Twojego biznesu, ale również powinny być spójne z jego branżą. Szukaj ciekawostek i faktów powiązanych z tematyką spójną z działalnością firmy, a z pewnością nie zanudzisz swoich odbiorców i zarazem trafisz do odpowiednich osób.

3. Problem ze spójnością strony i fanpage’a. Styl Twojego profilu na Facebooku musi być zgodny z tym, co widnieje na stronie internetowej firmy. Zarówno wizualnie, jak i w kwestii treści. Zdjęciem profilowym powinno być Twoje logo, a zdjęcie w tle również musi być spójne z działalnością, którą się zajmujesz. Dzięki temu będziesz bardziej rozpoznawalny w sieci. Oprawa profilu na Facebooku czy Instagramie musi zachęcać do polubienia strony i odzwierciedlać markę. Zadbaj także o zamieszczenie pełnych informacji o swojej działalności, ponieważ pominięcie tej kwestii wygląda nieprofesjonalnie. 

Przejdź do góry strony