Firmowe konto na Instagramie. 5 sposobów na sukces

Utworzono: 22-08-2016

Instagram – nietypowa aplikacja społecznościowa, która ma nawet kilkanaście razy większe wskaźniki zaangażowania niż Facebook. Grupa docelowa Instagrama to przede wszystkim młode osoby (najczęściej kobiety) z większych miast, które prowadzą aktywny tryb życia. Dzielą się swoimi codziennymi wydarzeniami w formie zdjęć, filmików i krótkich opisów. Aplikacja ta jest również doskonałym miejscem do promowania swojego biznesu –zwłaszcza tego związanego z turystyką, rozrywką, kulinariami, modą, czy dbaniem o siebie.

Aktywność tu i teraz

Na Instagramie ważne są: jakość i pomysł na dobre zdjęcie, którego celem jest „uchwycenie chwili”. Przykładowo, IKEA zrobiła ze swojego konta interaktywny katalog z produktami. Używaj efektów, nie dodawaj za dużo zdjęć na raz (najlepiej jedno lub dwa dziennie). Wybieraj te, które są albo bardzo ładne, albo niosą ze sobą jakąś wartość, impresję lub emocje. I pamiętaj - liczy się pomysł,  kreatywność, stosunkowo częste publikowanie zdjęć, oraz (oczywiście) dodawanie odpowiednich hasztagów.

Hasztagi – co to właściwie jest?

Hasztagi to słowa poprzedzone znakiem graficznym hash, czyli #. Według serwisu analitycznego Edge Rank, otagowane wpisy zdobywają o wiele większą popularność niż te, które są ich pozbawione. Potwierdza to prawie 70% firm działających na Twitterze i Instagramie. Podsumowując, hasztagi pozwalają na dotarcie do większej grupy odbiorców.

Jak tagować?

Po pierwsze, dobrze jest tagować nazwy miast, zwłaszcza tych dużych jak Warszawa, Gdańsk, Szczecin itd. Warto również dodawać hasztagi odnoszące się do aktualnych wydarzeń, jak np. niedawno zakończonej olimpiady. Im więcej słów kluczowych w Twoim poście, tym lepiej!

Źródło słów-kluczy

Dobieraj je odpowiednio do grupy docelowej, do której chcesz trafić. Mają przyciągnąć potencjalnych klientów, więc staraj się wybierać słowa najbardziej popularne w danych kręgach. Jeżeli nie wiesz jakie tagi będą pasować do Twojego wpisu, możesz sprawdzić ich popularność w wyszukiwarce (znajduje się w menu Eksploruj) albo skorzystać ze strony Top-hasztags.

Lajkuj, komentuj, działaj

Poza dbaniem o swój własny profil, nie możesz zapominać o aktywności na profilach innych osób czy firm. Jeżeli chcesz rozbudowywać swoją społeczność, musisz angażować się w treści, które są udostępniane przez innych. Poszerza to sieci kontaktów, pozwala budować relację z klientami. Znajdź odpowiednie profile skupione wokół Twojej branży. 

Przejdź do góry strony