Firmowy profil na Twitterze. Komu może się przydać?

Utworzono: 07-09-2019

Twitter jest platformą społecznościową, która daje możliwość publikowania krótkich, chwytliwych postów. Cała idea portalu opiera się na dodawaniu zwięzłych informacji i opinii, które mogą być lubiane, komentowane, lub przekazywane dalej przez innych użytkowników. Chociaż Twitter w Polsce cieszy się mniejszą popularnością niż Facebook czy Instagram, to w przypadku niektórych firm może być skuteczną drogą do wypromowania marki.

Za pośrednictwem tego medium społecznościowego, skutecznie dotrzemy do określonej grupy docelowej, a zwłaszcza do osób powyżej 25. roku życia. Poza tym długość postów nie może przekraczać 280 znaków, co z jednej strony stanowi ograniczenie, a z drugiej wymusza publikowanie wyłącznie zwięzłych komunikatów. Poza tekstem, na Twitterze umieścimy również animacje, sondaże i zdjęcia.

Kto powinien korzystać z Twittera?

Każdy, kto ma pomysł na prowadzenie konta. Jeżeli chcemy promować swoje usługi na szeroką skalę, najlepiej wykorzystać do tego jak większą liczbę powszechnie dostępnych kanałów.

Na Twitterze można założyć konto biznesowe. Kolejny krokiem jest wstawienie estetycznego zdjęcia profilowego, a także uzupełnienie informacji o firmie. Warto, aby potencjalni klienci od razu mogli określić, na czym polega nasza działalność. Ważne też, aby sam opis profilu był chwytliwy – zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że również w tym przypadku mamy do dyspozycji ograniczoną ilość znaków.

Zasady promowania marki na Twitterze

W przypadku tej platformy zdobywamy followersów (obserwatorów), nie znajomych. Ktoś może obserwować nasz profil, jeżeli uzna, że publikujemy ciekawe, istotne lub zabawne treści. Podstawą w prowadzeniu konta na Twitterze jest więc umiejętność kreatywnego przedstawiania i komentowania konkretnych informacji czy wydarzeń. Warto zachęcać odbiorów do interakcji, prowadzić z nimi dyskusje i umieszczać w postach powiązane tematycznie hasztagi. Należy też zwrócić uwagę na to, że umieszczanie dwóch wpisów tygodniowo nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Według ekspertów, aby uzyskać efekty, najlepiej publikować nawet do 3 razy dziennie. Twitter wymaga więc dużego zaangażowania.

Zamiast publikować posty dotyczące wyłącznie produktów lub usług, lepiej komentować od czasu do czasu aktualne wydarzenia związane (bezpośrednio lub pośrednio) z branżą, w której działa firma, publikować zdjęcia i filmy dotyczące jej działalności, a także odpowiadać na uwagi i zapytania klientów. Co więcej, na Twitterze można skorzystać z opcji promowania postów, tak samo, jak na Facebooku. Jeżeli chcemy wiedzieć, w jaki sposób stworzyć popularny profil na Twitterze, najlepiej obserwować działania innych firm, zwłaszcza tych z dużą liczbą followersów.

Przejdź do góry strony