Google My Business, czyli niezbędnik każdego przedsiębiorcy

Utworzono: 17-06-2019

Google My Business to praktyczne narzędzie. Zazwyczaj stanowi pierwsze źródło informacji o firmie, na które natrafia potencjalny klient. Przykładowo, po wpisaniu w wyszukiwarkę konkretnej frazy związanej z produktem lub usługą, jak: „reklama Lębork” wyświetli się mapka prezentująca agencje i drukarnie w najbliższej okolicy. Po kliknięciu wybranej firmy pojawią się szczegółowe dane na jej temat, takie jak adres, godziny otwarcia, czy numer telefonu. Jednak profil w Google My Business oferuje zdecydowanie więcej możliwości!

Daj się znaleźć

Żadna firma nie obejdzie się bez dobrze zaprojektowanej wizytówki w Google My Business. Utworzenie profilu w tym popularnym narzędziu powinno być jednym z pierwszych, marketingowych kroków każdego przedsiębiorcy. Jest to tak samo ważne, jak przygotowanie logo, strony internetowej i fanpage’a na Facebooku.

W końcu większość osób poszukujących wykonawców, usługodawców i konkretnych produktów, na samym początku korzysta właśnie z Google. Dlatego każda firma powinna posiadać swoją wizytówkę Google My Business, na której znajdą się w 100% aktualne, kompletne i zgodne z prawdą informacje.

Korzystaj z funkcji dodatkowych

Jednak Google My Business to coś więcej niż proste, podstawowe informacje o firmie. Od dłuższego czasu narzędzie jest poszerzane o wzbogacające profil funkcje dodatkowe, takie jak: sekcja pytań i odpowiedzi, recenzje od dotychczasowych klientów, dodawanie filmów i zdjęć, a także publikowanie aktualności i nowości. Wszystko to pozwala na skuteczną optymalizację prezentowanych informacji i wpływa nie tylko na kolejność wyświetlania w wyszukiwarce, ale również przekłada się na większe zainteresowanie ze strony użytkownika. Dlatego może być świetną formą reklamy dla Twojego biznesu.

Podbij swoją pozycję w rankingu

Nic tak nie podbija pozycji w rankingu Google, jak trafność i aktualność informacji w wizytówce. Firmy, które spełniają te warunki, są lepiej postrzegane przez algorytm i wyświetlane w pierwszych wynikach wyszukiwania. Dlatego, aby zwiększyć wartość swojego profilu w GMB, warto uzupełnić nie tylko w podstawowe dane, ale również skorzystać z funkcji publikowania postów i zdjęć.

W postach Google My Business można informować klientów o promocjach, nowych wpisach na firmowym blogu, ogłoszeniach, firmowych wydarzeniach, najświeższych usługach, produktach itd. To niezwykle skuteczny sposób na zwiększenie zasięgu wizytówki i – w efekcie – zdobycie większej liczby unikalnych wejść na stronę internetową.  

Przejdź do góry strony