Grupa docelowa firmy. Jak ją określić?

Utworzono: 17-08-2016

Skuteczny marketing wymaga konkretnych działań. Jednym z nich jest określenie grupy docelowej, czyli profilu osób, do których kierujesz swój produkt lub reklamę. Promowanie biznesu wszędzie nie przyniesie żadnych skutków – trzeba ustalić grupę docelową, do jakiej chcesz trafić. Poniżej kilka narzędzi, dzięki którym określisz, kim jest Twój potencjalny klient.

Facebookchyba najbardziej oczywiste i proste narzędzie. W końcu prawie każdy ma tutaj konto, a serwis zbiera bardzo szczegółowe dane na temat użytkowników. Narzędzie reklamowe dostępne na Facebooku (Statystyki Grup Odbiorców w menedżerze reklam)  umożliwia określenie osób, do których ma trafić nasza reklama– kraj lub miasto z którego pochodzą, ich płeć, wiek, zainteresowania czy wykształcenie. Po ustawieniu profilu grupy, portal pokaże liczbę osób, które do niego pasują. Reklamy na Facebooku są więc dobrym narzędziem do określenia i jednocześnie poznania zasięgu swojej grupy docelowej.

GoogleTrends – doskonałe narzędzie, które pokazuje, czego najczęściej szukamy w sieci. Wpisujesz słowo kluczowe i otrzymujesz wykres, który powie Ci jak często było ono wyszukiwane w danym okresie czasu. To taki sposób na prognozowanie, czy masz do czynienia z malejącym czy rosnącym trendem na swój produkt.

Hotjar – pozwala sprawdzić, w które elementy w Twojej witrynie najczęściej klikają klienci. Dzięki temu możesz określić co najchętniej sprawdzają użytkownicy, a także wyciągnąć wnioski z małych ilości kliknięć – może okazać się, że popełniłeś błędy przy projektowaniu strony internetowej i jakiś element jest słabo widoczny. Otrzymujemy również kilka podstawowych informacji o użytkowniku.

Keyword.io – dzięki niemu dowiesz się, co wpisują w wyszukiwarki (Google, YouTube, Amazon, Wikipedię itd.) osoby szukające usług albo produktów takich jak Twoje. Keyword będzie więc pomocne w zebraniu słów kluczowych do pozycjonowania strony. 

Przejdź do góry strony