Historia hasztaga. Skąd się wziął i gdzie warto z niego korzystać?

Utworzono: 02-05-2018

Ten niewielki znaczek umieszczany na początku słowa ma dzisiaj ogromną moc. Pozwala na katalogowanie różnych informacji, a tym samym na łatwiejsze wyszukiwanie interesujących nas zdjęć czy wpisów. Ułatwia odnalezienie się w gąszczu wiedzy (mniej i bardziej wartościowej), którą jest przepełniony Internet. Jak powstał hasztag? Gdzie i w jaki sposób z niego korzystać?

Pomysł na powstanie hasztaga narodził się w głowie byłego pracownika Google – Chrisa Messina. W 2007 zaproponował on na swoim Twitterze, aby grupować tematy znaczkiem „#”. Na samym początku mało kto chciał z tego korzystać, ale sama idea powoli zaczęła się rozwijać. Prawdziwy boom na ten system katalogowania nastąpił w 2009 roku, wraz z pojawieniem się akcji #FollowFriday (dzień, w którym użytkownicy polecali obserwowane przez siebie osoby).

Mimo to warto wiedzieć, że znaczek „#” istniał już wcześniej w języku programowania (do określania tematów, słów i grup). Messina znalazł jednak sposób, aby przenieść hasztag w świat mediów społecznościowych.

Miejsca, w których # ma znaczenie

Nie wszędzie docenia się go w takim samym stopniu. Bez wątpienia największą popularność odnotowuje na Instagramie, gdzie pod jednym zdjęciem umieszcza się dziesiątki hasztagów, a także na mniej docenianym w Polsce Twitterze. Ułatwia komunikację pomiędzy użytkownikami i wyszukiwanie interesujących zdjęć oraz tweetów. Na największej platformie społecznościowej, czyli na Facebooku, hasztag nie odniósł sukcesu.

Jak prawidłowo korzystać z hasztagów?

  • Znaczek „#” musi znajdować się bezpośrednio przed samym wyrazem (bez spacji),
  • Najlepiej używać słów nieodmienionych, które są znacznie częściej wyszukiwane, np. „#piątek” zamiast „#piątku”,
  • Warto wprowadzać frazy w języku angielskim (mają większe zasięgi),
  • Rezygnujemy ze stosowania polskich znaków.

Masz pytania, chcesz podjąć współpracę z profesjonalistami?
Zapraszam do kontaktu: Mirosław MarmajMiroArt - Plac Pokoju 9, II piętro, Lębork.
Tel. 59 862 64 50, mail: biuro [AT] miroart [DOT] pl

Zapoznaj się z naszą ofertą lub cennikiem.

Przejdź do góry strony