Instagram umożliwi wspieranie akcji charytatywnych

Utworzono: 21-05-2019

Wraz z rosnącą popularnością Instagrama, pojawiają się kolejne pomysły na jego rozwój. Jednym z ciekawszych ulepszeń będzie możliwość dodawania do swoich Insta Stories naklejki „Donation” wspierającej fundacje non-profit.

Funkcja udzielania dotacji na cele charytatywne jest od dłuższego czasu dostępna na Facebooku. Przynosi to bardzo pozytywne efekty, co mogliśmy zaobserwować m.in. podczas ostatniej zbiórki WOŚP. Następnym narzędziem, które stanie się efektywnym wsparciem dla celów charytatywnych, ma być właśnie Instagram.

Nic w tym dziwnego – w końcu oba serwisy należą do Marka Zuckerberga. Co więcej, Instagram skuteczniej trafia do ludzi młodych, o czym pisaliśmy w jednym z naszych poprzednich artykułów: Facebook – portal dla dojrzałych użytkowników? Popularność aplikacji nie słabnie, co można zauważyć m.in. po wciąż rosnącej liczbie nowych kont. W zeszłym roku liczba użytkowników Instagrama zwiększyła się w Polsce prawie o 50%.

Na czym będzie polegać nowa funkcja i kiedy się pojawi?

Dokładna data nie jest znana. Wiadomo jednak, że możliwość wspierania akcji charytatywnych zostanie wprowadzona w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Dotacje będą przekazywane za pośrednictwem specjalnego oznaczenia (naklejki) na InstaStories.

Według wstępnych informacji, użytkownicy będą mogli organizować zbiórki pieniędzy wyłącznie na zarejestrowane organizacje non profit. Podobnie jak na Facebooku, tak i w tym przypadku cała kwota trafi na konto wybranej fundacji.

Przejdź do góry strony