Jak bez nakładów finansowych poprawić zyskowność sklepu internetowego?
Dobry opis produktu to klucz do zwiększenia sprzedaży online bez ponoszenia dodatkowych kosztów, dlatego warto poświęcić czas, aby przygotowując produkt do sprzedaży zrobić to jak najlepiej.
Pełna informacja o produkcie to: opis, zdjęcie, cena i opcje dodatkowe produktu.
Opis produktu:
- Informacje ogólne – nazwa produktu, producent i krótka charakteryzacja
- Informacje szczegółowe – opis zawierający szczegóły produktu i jego parametry.
Opis najlepiej przygotować samodzielnie. Nikt nie zna tak dobrze danego produktu jak jej właściciel lub wytwórca, który jednocześnie jest sprzedawcą. Warto, żeby tekst był w miarę możliwości krótki, konkretny i prosty w odbiorze. Można wyróżnić najistotniejsze cechy pogrubioną czcionką, jednak lepiej jej nie nadużywać. Ważne, aby tekst był poprawnie sformatowany i czytelny.
Dobrze skonstruowany opis ma znaczenie przy pozycjonowaniu strony sklepu. Wbrew pozorom większą wartość dla wyszukiwarek mają opisy autorskie i oryginalne, niż napisane specjalnie pod kątem indeksowania, ważne jest jednak, aby teksty zawierały tzw. słowa kluczowe, czyli takie, które klienci najczęściej wpisują w pasek wyszukiwarki szukając konkretnego towaru.
Zdjęcie:
Dobra jakość zdjęcia ma znaczenie. Zdjęcia o dużej rozdzielczości nawet w miniaturce są wyraźne, a nie można zapominać, że w większości jesteśmy wzrokowcami i „kupujemy oczami”. Zdjęcia produktu powinny mieć odpowiednią wielkość, która jest podawana w pikselach, np. 700 – 1000 px.
Zdjęcia wykonane w naturalnym otoczeniu są bardziej wiarygodne dla kupującego niż te ściągnięte z internetu. Z ilością zdjęć nie warto przesadzać, wystarczy 3, góra 4 zdjęcia pokazujące przedmiot pod różnymi kątami.
Cena:
Tu liczy się konkret i przejrzystość. Klient powinien bez żadnych wątpliwości widzieć co i za ile kupuje.
Opcje dodatkowe produktu:
Sprzedaż internetowa różni się zasadniczo od sprzedaży bezpośredniej, dlatego należy zminimalizować opcje dodatkowe oferowanego produktu zgodnie z zasadą „więcej nie znaczy lepiej”. Zbyt szeroka gama możliwości często powoduje, że klient gubi się w wyborze i w konsekwencji rezygnuje z zakupu, a przecież nie o to nam chodzi.
Podsumowując: przy ofercie danego produktu warto spojrzeć na całość zawartych informacji oczami klienta, wczuć się w jego potrzeby i jak najlepiej dopasować do jego oczekiwań. Prostota, przejrzystość i rzetelność w przygotowaniu z pewnością przełożą się na efekt w postaci sprzedaży.