Jak bez nakładów finansowych poprawić zyskowność sklepu internetowego?

Utworzono: 16-11-2016

Dobry opis produktu to klucz do zwiększenia sprzedaży online bez ponoszenia dodatkowych kosztów, dlatego warto poświęcić czas, aby przygotowując produkt do sprzedaży zrobić to jak najlepiej.

Pełna informacja o produkcie to: opis, zdjęcie, cena i opcje dodatkowe produktu.

Opis produktu:

  1. Informacje ogólne – nazwa produktu, producent i krótka charakteryzacja
  2. Informacje szczegółowe – opis zawierający szczegóły produktu i jego parametry.

 

Opis najlepiej przygotować samodzielnie. Nikt nie zna tak dobrze danego produktu jak jej właściciel lub wytwórca, który jednocześnie jest sprzedawcą. Warto, żeby tekst był w miarę możliwości krótki, konkretny i prosty w odbiorze. Można wyróżnić najistotniejsze cechy pogrubioną czcionką, jednak lepiej jej nie nadużywać. Ważne, aby tekst był poprawnie sformatowany i czytelny.

Dobrze skonstruowany opis ma znaczenie przy pozycjonowaniu strony sklepu. Wbrew pozorom większą wartość dla wyszukiwarek mają opisy autorskie i oryginalne, niż napisane specjalnie pod kątem indeksowania, ważne jest jednak, aby teksty zawierały tzw. słowa kluczowe, czyli takie, które klienci najczęściej wpisują w pasek wyszukiwarki szukając konkretnego towaru.

Zdjęcie:

Dobra jakość zdjęcia ma znaczenie. Zdjęcia o dużej rozdzielczości nawet w miniaturce są wyraźne, a nie można zapominać, że w większości jesteśmy wzrokowcami i „kupujemy oczami”. Zdjęcia produktu powinny mieć odpowiednią wielkość, która jest podawana w pikselach, np. 700 – 1000 px.
Zdjęcia wykonane w naturalnym otoczeniu są bardziej wiarygodne dla kupującego niż te ściągnięte z internetu. Z ilością zdjęć nie warto przesadzać, wystarczy 3, góra 4 zdjęcia pokazujące przedmiot pod różnymi kątami.

Cena:

Tu liczy się konkret i przejrzystość. Klient powinien bez żadnych wątpliwości widzieć co i za ile kupuje.

Opcje dodatkowe produktu:

Sprzedaż internetowa różni się zasadniczo od sprzedaży bezpośredniej, dlatego należy zminimalizować opcje dodatkowe oferowanego produktu zgodnie z zasadą „więcej nie znaczy lepiej”. Zbyt szeroka gama możliwości często powoduje, że klient gubi się w wyborze i w konsekwencji rezygnuje z zakupu, a przecież nie o to nam chodzi.

 

Podsumowując: przy ofercie danego produktu warto spojrzeć na całość zawartych informacji oczami klienta, wczuć się w jego potrzeby i jak najlepiej dopasować do jego oczekiwań. Prostota, przejrzystość i rzetelność w przygotowaniu z pewnością przełożą się na efekt w postaci sprzedaży.

 

 

 

 

 

 

 

Przejdź do góry strony