Jak napisać opis produktu, który go sprzeda?

W sprzedaży przez Internet nie tylko cena ma znaczenie. Według badań Cooper Murphy Copywriters, dobre opisy produktów potrafią zwiększyć ruch na stronie nawet o 50%. Oznacza to, że każdy unikalny opis jest inwestycją, dzięki której wyszukiwarki takie jak Google będą „łaskawsze” dla naszej strony. Jednak dobry opis jest ważny nie tylko w przypadku sklepów internetowych. Sprzedajesz coś na allegro lub olx? Stwórz własny opis! To, jak opiszesz swój produkt, ma ogromny wpływ na potencjalnego klienta.

Najważniejszą zasadą tworzenia opisów produktowych jest to, aby ich nie kopiować. Nie ma nic gorszego dla twojej strony, niż zwykłe kopiuj-wklej. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy i nie chcesz całkowicie zrezygnować z istniejących już opisów, warto utworzyć dwie osobne zakładki: w jednej z opisem produktu od producenta, a w drugiej z tym ważniejszym – unikalnym i napisanym specjalnie na potrzeby twojej strony.

Dlaczego ma to takie znaczenie?

Po pierwsze, strona będzie o wiele lepiej „postrzegana” przez wyszukiwarki pod kątem użyteczności. Dzięki temu, zwiększy się liczba wejść na stronę, a co za tym idzie – wzrosną szanse na sprzedaż twoich produktów.

Po drugie, współczesny klient to osoba zdecydowanie bardziej świadoma. W Internecie nie możemy niczego dotknąć, zobaczyć „na żywo”, sprawdzić. Jesteśmy zdani głównie na to, co dał nam sprzedawca – w przypadku sieci jest to zdjęcie i opis produktu. Im bardziej szczegółowy, tym lepiej. Niewiele osób zdecyduje się na zakup w sklepie, w którym nie można znaleźć prawie żadnych użytecznych informacji.

Po trzecie, dwa powyższe powody przekładają się na to, czy wyprzedzisz swoją konkurencję, czy jednak zostaniesz w tyle. Im lepsze i bardziej unikalne opisy twoich produktów, tym lepiej dla twojego biznesu!

Jak stworzyć skuteczny opis? Kilka podstawowych zasad

  1. Wymieniaj autentyczne atuty i cechy produktu. Nie lej wody, nie trać miejsca i czasu na określenia typu „najtrwalszy, najlepszy, bezkonkurencyjny”. Lepiej wymienić konkretne cechy danej rzeczy – np. w przypadku butów do biegania będzie to ich waga, poziom komfortu dla stopy, wentylacja, zastosowane w nich technologie, odporność na użytkowanie, czy typ biegacza, dla którego są przeznaczone.
  2. Nie tłumacz zwrotów z języka obcego  za pomocą translatora. Może z tego wyjść coś naprawdę dziwnego i zupełnie niezgodnego z prawdą. Lepiej spróbować samemu dojść do tego, o czym mowa w anglojęzycznym opisie, a jeżeli nie mamy takich umiejętności – poprosić o pomoc kogoś, kto ten język zna, lub zatrudnić profesjonalnego copywritera.
  3. Korzystaj z podstawowych zasad SEO. W twoich opisach powinny więc znaleźć się wyrażenia i słowa kluczowe, za pomocą których klienci najczęściej wyszukują dany produkt w Google. Więcej o słowach kluczowych przeczytasz w naszym artykule: 4 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o słowach kluczowych  
  4. Pisz prostym językiem, unikaj zbyt długich zdań . Opis ma być dłuższy, ale jednocześnie powinien być ciekawy i konkretny.
  5. Stosuj tzw. język korzyści. Skup się na tym, co klient zyska, kupując twój produkt. Np. pisząc o tym, jak lekkie i nieprzemakalne są buty do biegania, warto wspomnieć, że dzięki temu biegacz będzie czuł się w nich komfortowo w każdych warunkach. Pamiętaj, że klienta interesuje konkretna korzyść, którą oferuje mu dany produkt. Dlatego nawet jeśli wydaje się ona oczywista, zawsze warto wspomnieć ją w tekście.

 

Przejdź do góry strony