Jak pozbyć się negatywnych opinii z Google Maps?

Utworzono: 04-11-2019

Zdarza się, że ktoś napisze negatywną opinię na Google Maps, która obniża ocenę firmy i szkodzi jej wizerunkowi. Bywa, że ocena jest obraźliwa, niesłuszna, lub pisana przez byłego pracownika czy zazdrosną konkurencję. W oczach potencjalnego klienta jest to sygnał ostrzegawczy, mogący odwieść go od skorzystania z twoich usług. Na szczęście istnieje kilka prostych sposobów, dzięki którym pozbędziesz się złego komentarza. Jednocześnie pamiętaj, że czasem po prostu nie powinieneś tego robić…

Zgłoś problem pracownikom Google

Jeżeli czujesz, że zostałeś niesłusznie oskarżony, opinia jest fałszywa, wyjątkowo negatywna, szerzy nienawiść, zawiera groźby lub wyraźnie zakrawa o spam, zgłoś ją do weryfikacji przez swoje konto w Google Moja Firma. Jeżeli nadal go nie posiadasz, zarejestruj się – dopiero wtedy zgłoszenie będzie możliwe. Po zalogowaniu się wybierz w Mapach Google problematyczną opinię i kliknij „Zgłoś naruszenie zasad”. Następnie napisz (najlepiej dość wyczerpująco), dlaczego uważasz, że recenzja powinna zostać usunięta.

Więcej na temat treści nieakceptowanych przez Google znajdziesz w poniższym linku:

Zgłaszanie nieodpowiednich opinii

Inne dostępne rozwiązania

Jeżeli Twoje zgłoszenie będzie zgodne z ograniczeniami przestrzeganymi przez Google, istnieje duża szansa, że komentarz zostanie usunięty w ciągu najbliższych 4 dni. Gdy tak się nie stanie, pozostaje zgłoszenie się bezpośrednio do działu obsługi klienta Google. Możesz zrobić to mailowo lub telefonicznie, szczegółowo (i spokojnie) tłumacząc sytuację oraz powołując się na regulamin. Wyjaśnij, dlaczego dana opinia godzi w dobre imię twojej firmy i została wystawiona niesłusznie. Kiedy nawet takie działania nie przyniosą efektów, ostatecznym rozwiązaniem będzie zgłoszenie komentarza jako niezgodnego z prawem, np. odnosząc się do naruszenia z tytułu zniesławienia lub nieuczciwej konkurencji: Zgłoszenie innego problemu natury prawnej związanego z usunięciem treści

Czasem nie warto usuwać komentarzy

Oczywiście „walka” z negatywnymi opiniami nie zawsze jest słuszna. Bywa, że najlepszym rozwiązaniem okazuje się rzeczowa odpowiedź na komentarz, np. zawierająca przeprosiny, obietnicę poprawy jakości produktów lub usług. Powinna być napisana w kulturalny, spokojny, profesjonalny i miły sposób.

Zwróć uwagę na to, jak wielu użytkowników robi burzę w mediach społecznościowych, gdy jakaś firma ukrywa lub usuwa ich komentarze. Czasem takie działania są uzasadnione, innym razem nie. W przypadkach, gdy wypowiedź klienta odnosi się do rzeczywistych wydarzeń, powołuje się on na konkretne sytuacje i informacje – zdecydowanie lepiej odpowiedzieć, próbować się wybronić, wyjaśnić lub przeprosić za zaistniałą sytuację. Pozostawi to o wiele lepsze wrażenie i da większe szanse na zdobycie zaufania kolejnych klientów, niż robienie zamieszania wokół niekorzystnych, ale jednocześnie merytorycznych opinii.

Przejdź do góry strony