Jak prowadzić firmowy fanpage? Poznaj 4 najczęstsze błędy

Utworzono: 27-01-2016

Prowadzenie firmowego fanpage’a wbrew pozorom nie jest łatwą sprawą. Zadanie jest teoretycznie proste: zakładamy nowy profil, a następnie publikujemy treści, które mają przyciągnąć użytkowników. Jednak nie zawsze przynosi to zamierzony skutek. Czasem bywa i tak, że profesjonalna strona prowadzona z rozmysłem ma mniej fanów niż autorski fanpage o kotach, na którym próżno szukać specjalnie użytecznych treści. Facebook wciąż jest bardziej narzędziem rozrywki, jednak istnieją możliwości, aby „połączyć przyjemne z pożytecznym”. Czego unikać przy prowadzeniu firmowej strony na Facebooku?

1. Spamowanie – zbyt duża ilość postów na stronie zwykle przekłada się na utratę fanów. Nic w tym dziwnego – mało kto lubi mieć tablicę „zawaloną” aktualnościami pochodzącymi z jednego fanpage’a. Pamiętaj, aby wrzucać posty nie częściej niż co 2-3 godziny. Wybieraj tylko najważniejsze informacje i takie, które mają potencjał (są ciekawe, zabawne, zaskakujące), w związku z czym istnieje szansa, że użytkownicy przekażą je dalej, czyli udostępnią na swoich profilach. Pamiętaj również, że wpisy umieszczone po godzinie 17 mają większy potencjał niż te, które są publikowane do południa.

2. Nieodpowiadanie na komentarze i wiadomości – ogromnym błędem jest ignorowanie swoich odbiorców. Zdarzają się fanpage, na których administratorzy nie odpowiadają na bezpośrednie pytania lub wątpliwości wyrażone w komentarzach. Wbrew pozorom, komentarz i wiadomość mają o wiele większą wartość niż samo kliknięcie „lubię to”, ponieważ bezpośrednio angażują użytkownika. Co więcej, odpowiadanie na negatywne opinie i recenzje zamieszczane na stronie firmy powinno być obowiązkowe – należy jednak zachować przy tym profesjonalizm i pamiętać, że wszelka krytyka musi być przyjmowana kulturalnie i na spokojnie. Tego typu reakcje i możliwość komunikowania się z firmą są bardzo dobrze odbierane i zmniejszają ryzyko, że negatywny komentarz zniechęci do nas potencjalnych klientów.

3. Publikowanie głupot – czyli tego, co podpatrzyliśmy na innych, często nieprofesjonalnych fanpage’ach. Pamiętaj, że czasem lepiej przez kilka dni nic nie publikować, niż wstawiać coś na siłę. Zamieszczanie pytań w stylu „Jak minął wam dzień?” albo zdjęć i filmów zupełnie niezwiązanych z tematyką naszej branży, spowoduje utratę fanów. Pamiętaj, że posty muszą być (raz mniej, raz bardziej) powiązane z tym, czym zajmuje się twoja firma.

4. Nieumieszczanie multimediów – również wybór rodzaju postu jest ważny. To, jaki zasięg będzie miał twój wpis, jest zależne od algorytmu Facebooka. Wynika z niego, że częściej promowane są posty zawierające zdjęcia, wideo i linki do artykułów – ale tylko w formie graficznej, czyli zawierające obraz. W ten sposób Facebook promuje multimedialne treści, które bardziej przykuwają uwagę użytkowników. 

Przejdź do góry strony