Lokalne SEO drogą do sukcesu

Utworzono: 24-11-2015

Strona internetowa jest uznawana za „drugą lokalizację” twojej firmy. To właśnie tutaj klient po raz pierwszy zapoznaje się z ofertą lub poszukuje dróg kontaktu – adresu email, numeru telefonu, odnośnika do fanpage’a na Facebooku. Nie da się przecenić roli intuicyjnej, dobrze wykonanej strony www. Dlatego tak ważne jest, aby w wyszukiwarkach, po wpisaniu odpowiednich fraz, wśród pierwszych i najbardziej trafnych wyników, pojawiał się link do twojej strony. Takie możliwości daje lokalne SEO, czyli jedno z największych dobrodziejstw Internetu.

Podstawowym profitem, który daje optymalizacja strony pod kątem lokalności, jest możliwość dotarcia do klientów mieszkających w okolicach siedziby firmy. Celowanie w taką grupę osób daje realne korzyści również niewielkim przedsiębiorstwom i tym, które dopiero niedawno rozpoczęły swoją działalność.

Aby wspomóc lokalne SEO warto także umieszczać ogłoszenia w serwisach lokalnych oraz stworzyć wizytówki swojej firmy na stronach typu zumi.pl, panoramafirm.pl itp. Oprócz tego ważne jest działanie na zasadzie partnerstwa z innymi lokalnymi firmami, które daje możliwość wzajemnego udostępniania treści, współpracy i polecania się nawzajem.

W dzisiejszym świecie, aby coś osiągnąć, trzeba zaistnieć nie tylko w sensie fizycznym – konieczne jest funkcjonowanie w świecie wirtualnym. Dla klienta bardzo ważna jest obecność firmy w sieci. Często poszukuje opinii na jej temat i sprawdza firmowego fanpage’a.

Powody, dla których warto inwestować w lokalne SEO:

  1. Widoczność w wyszukiwarkach – klient trafia na stronę po wpisaniu w wyszukiwarkę konkretnych fraz. Chyba nie trzeba nikogo przekonywać, jakie korzyści daje większa widoczność w sieci.
  2. Rosnąca popularność urządzeń mobilnych – czyli smartfonów, tabletów, laptopów. Wiele osób wyszukuje coś będąc w ruchu lub podróży. W związku z tym, często wpisują frazy związane w konkretnym województwem, miastem, ulicą – czyli lokacją.
  3. Strona internetowa to podstawa – im lepsza jakość i treść strony, tym większe szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania. Dzięki stronie www klient często po raz pierwszy ma styczność z usługą lub produktem, dlatego tak ważne jest, aby ułatwić mu interakcję z twoją marką.
  4. Według badań, SEO daje większe zyski – prawie 80% lokalnych wyszukiwań przy użyciu urządzenia mobilnego skutkowało zakupem/skorzystaniem z  usług danej firmy. Udowadnia to, że lokalne SEO przynosi profity, których nie można zignorować.

Przejdź do góry strony