Marketing internetowy w małej firmie. Tanie i bezpłatne narzędzia reklamowe

Utworzono: 28-10-2017

Dla wielu przedsiębiorców główną przeszkodę w promowaniu firmy stanowią ograniczone środki finansowe. Tymczasem w Internecie możemy efektywnie zareklamować mały biznes  i to bez konieczności inwestowania dużych pieniędzy. Oto kilka narzędzi marketingowych, które uwzględniają możliwości i ograniczenia małych firm.

Nie ma wątpliwości, że do współczesnego klienta najłatwiej dotrzeć za pośrednictwem Internetu. To tutaj spędzamy swój czas po pracy, poszukujemy rozrywki i informacji, coraz częściej robimy zakupy (sprawdź nasz artykuł: Polacy coraz chętniej kupują online. Jakie produkty cieszą się największą popularnością?). Myślenie, że mały biznes nie potrzebuje promocji w sieci, jest dużym błędem, który może skutkować utratą wielu potencjalnych klientów. Dlatego warto poznać 4 proste narzędzia, które umożliwiają tanie, a nawet darmowe promowanie firmy.  

  • Posiadanie strony internetowej

To właśnie w sieci szukamy informacji o najbliższych sklepach czy punktach usługowych, dlatego strona internetowa stanowi obowiązkowy element istnienia każdego biznesu. Niezależnie od branży, posiadanie własnej witryny daje ogrom możliwości. Brak strony, która zawiera chociażby podstawowe informacje, czyli dane kontaktowe oraz cennik, oznacza duże straty. Tym bardziej, gdy posiada ją nasza konkurencja. Według statystyk coraz więcej Polaków podejmuje decyzje zakupowe w oparciu o informacje znalezione online, dlatego firma musi istnieć nie tylko w formie fizycznej, ale również wirtualnej.

  • Potencjał mediów społecznościowych

Jeżeli dopiero startujesz ze swoim biznesem i chcesz zaistnieć w Internecie, zacznij od utworzenia fanpage’a na Facebooku. To obecnie najpopularniejszy serwis społecznościowy, który oferuje również ciekawe i tanie narzędzie reklamowe, czyli Facebook Ads. Wystarczy poświęcić kilka chwil na założenie darmowej strony dla swojej firmy, aby w prosty sposób zwiększyć świadomość jej istnienia i bez dużego nakładu finansowego wypromować ofertę.

Czyli całkowicie bezpłatnego i niezwykle przydatnego narzędzia, które umożliwia utworzenie wizytówki firmy w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. To sposób na skuteczną i, co ważniejsze, długotrwałą reklamę. W ramach Google Moja Firma możemy m.in. dodawać zdjęcia produktów, pracowników i siedziby, na bieżąco aktualizować godziny pracy i dane kontaktowe, uzyskiwać opinie oraz oceny od klientów, a dzięki lokalizacji na mapach zachęcać przejeżdżające obok osoby do odwiedzenia firmy.

  • E-mail marketing

W dzisiejszych czasach duże znaczenie ma również sprawna komunikacja. Jeżeli posiadamy stronę internetową, warto wykorzystać e-mail marketing jako bezpłatne narzędzie do informowania klientów o aktualnych promocjach, usługach i nowych produktach. Adresy uzyskamy poprzez zachęcanie użytkowników do dobrowolnej subskrypcji. Rozsyłanie newslettera i przypominanie o sobie to doskonały sposób na promocję każdej marki. Więcej dowiesz się z tego tekstu: Budowanie listy mailingowej: po co, jak i gdzie? Praktyczny poradnik

Przejdź do góry strony