Najczęstsze błędy, które popełniają właściciele sklepów internetowych

Utworzono: 17-05-2018

Przyciągnięcie i utrzymanie zainteresowania klientów nie jest prostą sprawą. Właściciele e-sklepów wciąż popełniają wiele błędów, które utrudniają im odniesienie sukcesu w sieci. Prowadzenie działalności  w Internecie wymaga czasu i rozwagi, dlatego warto już teraz poznać kilka rzeczy, których należy bezwzględnie unikać.

  1. Nieestetyczna i nieczytelna strona. Przedsiębiorco – strona internetowa to Twoja wizytówka. Określa Ciebie i Twoją działalność. Większość z nas jest wzrokowcami, dlatego wygląd witryny decyduje o pierwszym wrażeniu potencjalnego klienta. Jeżeli trafi na rażącą lub zbyt ciemną kolorystykę, nadmiar lub zbyt małą ilość informacji, a całość będzie brzydka i nieczytelna, z pewnością w pośpiechu wyłączy okno przeglądarki. Nie pozwól, aby pierwsze, złe wrażenie było główną przyczyną Twoich niepowodzeń.
  2. Brak sprawnej obsługi klienta. Nic tak nie irytuje, jak długotrwały brak odpowiedzi od sprzedawcy na temat produktu, który zamierzamy kupić lub, co gorsza, za który już zapłaciliśmy. W e-commerce kontakt z klientem (mailowy, telefoniczny) to podstawa, dlatego warto zatrudnić do tego odpowiedniego pracownika.
  3. Ceny z kosmosu. Jeżeli rozpoczynasz swoją działalność w sieci, na samym początku postaraj się zdobyć lojalnych klientów, proponując niezbyt wygórowane ceny. W innym przypadku trudno będzie się wybić, ponieważ konkurencja jest ogromna (zwłaszcza gdy konkurujesz z całym Internetem).
  4. Brak wyszukiwarki. Możliwość wyszukiwania produktów na stronie to prawdziwe dobrodziejstwo, które pozwala zaoszczędzić sporo czasu. W końcu najczęściej szukamy w sieci konkretnych rzeczy, dlatego zależy nam na szybkim określeniu, czy dany sklep oferuje właśnie to, czego potrzebujemy. Najlepiej, aby wyszukiwarka była wyposażona w opcję filtrowania (ustawienie zakresu cenowego, rozmiarowego, czy rodzaju produktów).
  5. Zdjęcia, na których nic nie widać. Kiepska jakość, zbyt mała ilość zdjęć, albo ich brak – to błędy, które w wielu branżach są niewybaczalne. Tak samo, jak w przypadku wyglądu strony, tak w kwestii wyglądu towaru, warto postarać się o ładną i estetyczną oprawę. Oprócz tego, zdjęcia produktów pełnią ważną funkcję informacyjną i reklamową.

Masz pytania, chcesz podjąć współpracę z profesjonalistami?
Zapraszam do kontaktu: Mirosław MarmajMiroArt - Plac Pokoju 9, II piętro, Lębork.
Tel. 59 862 64 50, mail: biuro@miroart.pl

Zapoznaj się z naszą ofertą lub cennikiem.

Przejdź do góry strony