Najczęstsze błędy, które popełniają właściciele sklepów internetowych
Utworzono: 17-05-2018
Przyciągnięcie i utrzymanie zainteresowania klientów nie jest prostą sprawą. Właściciele e-sklepów wciąż popełniają wiele błędów, które utrudniają im odniesienie sukcesu w sieci. Prowadzenie działalności w Internecie wymaga czasu i rozwagi, dlatego warto już teraz poznać kilka rzeczy, których należy bezwzględnie unikać.
- Nieestetyczna i nieczytelna strona. Przedsiębiorco – strona internetowa to Twoja wizytówka. Określa Ciebie i Twoją działalność. Większość z nas jest wzrokowcami, dlatego wygląd witryny decyduje o pierwszym wrażeniu potencjalnego klienta. Jeżeli trafi na rażącą lub zbyt ciemną kolorystykę, nadmiar lub zbyt małą ilość informacji, a całość będzie brzydka i nieczytelna, z pewnością w pośpiechu wyłączy okno przeglądarki. Nie pozwól, aby pierwsze, złe wrażenie było główną przyczyną Twoich niepowodzeń.
- Brak sprawnej obsługi klienta. Nic tak nie irytuje, jak długotrwały brak odpowiedzi od sprzedawcy na temat produktu, który zamierzamy kupić lub, co gorsza, za który już zapłaciliśmy. W e-commerce kontakt z klientem (mailowy, telefoniczny) to podstawa, dlatego warto zatrudnić do tego odpowiedniego pracownika.
- Ceny z kosmosu. Jeżeli rozpoczynasz swoją działalność w sieci, na samym początku postaraj się zdobyć lojalnych klientów, proponując niezbyt wygórowane ceny. W innym przypadku trudno będzie się wybić, ponieważ konkurencja jest ogromna (zwłaszcza gdy konkurujesz z całym Internetem).
- Brak wyszukiwarki. Możliwość wyszukiwania produktów na stronie to prawdziwe dobrodziejstwo, które pozwala zaoszczędzić sporo czasu. W końcu najczęściej szukamy w sieci konkretnych rzeczy, dlatego zależy nam na szybkim określeniu, czy dany sklep oferuje właśnie to, czego potrzebujemy. Najlepiej, aby wyszukiwarka była wyposażona w opcję filtrowania (ustawienie zakresu cenowego, rozmiarowego, czy rodzaju produktów).
- Zdjęcia, na których nic nie widać. Kiepska jakość, zbyt mała ilość zdjęć, albo ich brak – to błędy, które w wielu branżach są niewybaczalne. Tak samo, jak w przypadku wyglądu strony, tak w kwestii wyglądu towaru, warto postarać się o ładną i estetyczną oprawę. Oprócz tego, zdjęcia produktów pełnią ważną funkcję informacyjną i reklamową.
Masz pytania, chcesz podjąć współpracę z profesjonalistami?
Zapraszam do kontaktu: Mirosław Marmaj, MiroArt - Plac Pokoju 9, II piętro, Lębork.
Tel. 59 862 64 50, mail: biuro@miroart.pl