Najgorsze reklamy. Najbardziej irytujące pomysły reklamodawców

Utworzono: 03-01-2017

Wchodzimy na stronę, klikamy w zakładkę i pojawia się ONA – wielka, kolorowa, często głośna lub (o zgrozo) przybierająca formę filmiku REKLAMA. Z poirytowaniem próbujemy znaleźć magiczny przycisk „x”, jednak zdaje się znikać albo uciekać… Kilka dobrych sekund męczymy się z zamknięciem nachalnej reklamy, aby finalnie, z ulgą, pozbyć się jej z okna przeglądarki. Zapewne już nieraz doświadczyłeś tego na własnej skórze.

Jakie reklamy szczególnie irytują Polaków? Według badań CBOS z 2011 roku aż 86% z nas nie lubi reklam. Tylko nieliczni mają do nich stosunek obojętny. Na przestrzeni lat znacząco rozwinęła się reklama internetowa, która również posiada swoje „mroczne strony”. Które z nich można zaliczyć do najgorszych?

Strach kliknąć

Wyskakujące reklamy, które czyhają na nas w różnych zakamarkach sieci i odstraszają przed wejściem na niektóre strony, mogą skutecznie uprzykrzyć korzystanie z Internetu. To praktyka często stosowana przez portale oferujące oglądanie filmów online, gdzie wprowadzenie wyskakujących reklam jest jednym z głównych sposobów na to, aby strona zaczęła na siebie zarabiać. Jednak taka forma promocji rzadko spełnia swoją rolę. Coraz więcej osób instaluje różnego rodzaju rozszerzenia blokujące wyskakiwanie reklam (adblock), albo po prostu bardzo szybko i bezmyślnie je wyłącza, w ogóle nie zwracając uwagi na zawarty w reklamie przekaz. A irytacja rośnie…

Strona internetowa usiana reklamą

Mowa o portalach, na których trudno rozróżnić gdzie zaczyna się reklama, a gdzie właściwa treść. Użytkownicy wyjątkowo nie lubią stron ze zbyt dużą ilością reklam. Co więcej, wzbudza to brak zaufania do prezentowanych na nich treści, ponieważ witryna sprawia wrażenie nastawionej głównie na zarabianie pieniędzy. Dlatego warto szukać takich miejsc w sieci, w których nasza reklama w jakiś sposób się wyróżni, a wśród kilkudziesięciu wyskakujących ofert może być to trudne. Co więcej, takie strony szybko tracą popularność, ponieważ wielu Internautów po jednej akcji „gonitwy za krzyżykiem”, aby zamknąć natarczywy banner, po prostu więcej ich nie odwiedzi.

Mistrz spamu

Również natarczywy mailing może sprawić, że szybko zaczniemy budzić negatywne skojarzenia i zbierać złe opinie na różnego rodzaju portalach. Szczególnie kiepską praktyką jest przesyłanie spamu do osób, które nie wyraziły na to zgody. Takie sposoby promocji muszą odbywać się tylko za zgodą odbiorcy, ponieważ w innym przypadku przyniesie to więcej szkody, niż pożytku. O prawidłowym mailingu, który skutecznie przyciągnie klientów, możesz przeczytać tutaj: E-MAIL MARKETING POD LUPĄ. TANIA I ŁATWA REKLAMA CZY SŁABA FORMA PROMOCJI?

Totalna nuda

Czyli reklamy bez wyrazu, bez polotu, pozbawione pomysłu i oryginalności. Żyjemy w XXI wieku, czasach, w których wydaje się, że wszystko już wymyślono. Nieprawda! Nawet jeśli jest trudno, nie oznacza to, że można przestać się starać. Warto wysilić szare komórki, aby wymyślić coś ciekawego i inteligentnego. Reklama musi przyciągać wzrok, posiadać atrakcyjną oprawę i zdjęcia. Jednak nie może być po prostu głupia i bez sensu – wtedy nie pomogą jej nawet najpiękniejsze obrazki.

Jeżeli sam nie czujesz się na siłach, aby wymyślić coś kreatywnego, skorzystaj z pomocy agencji reklamowej lub copywritera. W Internecie liczy się działanie w różnych kanałach przekazu – m.in. na portalach społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook czy YouTube, prowadzenie kampanii adwords, reklamy w przeglądarkach. Im więcej ciekawych, kreatywnych treści, z mniej lub bardziej ukrytym przekazem reklamowym, tym lepiej dla Twojej firmy!

Przejdź do góry strony