O czym pisać na firmowym blogu? 5 rodzajów najchętniej czytanych tekstów

Utworzono: 02-03-2016

Jednym ze skuteczniejszych sposobów na generowanie ruchu na stronie internetowej jest prowadzenie firmowego bloga. Jednak wiele firm rezygnuje z tej formy, nie wiedząc, o czym właściwie pisać. Warto zainteresować się blogiem choćby ze względu na fakt, że posiadające go witryny mają niemal 400% więcej indeksowanych stron i nawet 98% więcej linków zwrotnych. Przedstawiamy kilka rodzajów postów, które internauci lubią czytać!

1. Posty w formie list – choć robienie list, czyli np. „pięciu sposobów na zrobienie czegoś” nie jest ulubionym zajęciem profesjonalnych blogerów, to odbiorcy znacznie chętniej czytają tego typu teksty. Głównie dlatego, że są bardziej przejrzyste, łatwo je zapamiętać, w związku z czym użytkownicy lubią się nimi dzielić. Posty w formie listy mają też lepsze wyniki w wyszukiwarkach, jednak nie można umieszczać na blogu wyłącznie takich artykułów – należy zadbać o różnorodność na stronie, aby uniknąć monotonni.

2. Poradniki – to zdecydowanie najchętniej czytana forma tekstów. Większość ludzi korzysta z sieci po to, aby dowiedzieć się czegoś co mogą wykorzystać w praktyce. Dlatego mile widziane są wszelkie samouczki, poradniki, które nie tylko pozwolą czytelnikom na rozwój nowych umiejętności, ale też będą budować wizerunek firmy jako profesjonalisty i eksperta w swojej dziedzinie.

3. Podsumowanie innych blogów i opinii – ludzie lubią czytać zbiorcze informacje na dany temat. Może być to zbiór opinii różnych osób, podsumowanie treści z innych blogów, itd. Artykuły zbiorcze polegają na tworzeniu postów takich jak „ranking najlepszych reklam w tym miesiącu” (w przypadku agencji reklamowej), albo podsumowaniu jakiegoś gorącego tematu. W tego typu tekstach czytelnik znajduje kilka punktów widzenia i może zapoznać się z wieloma informacjami.

4. Kontrowersje – jeśli zależy ci na dużej ilości komentarzy i udostępnień, najlepiej napisać post, który sprowokuje dyskusję. Kontrowersyjne wpisy powodują szybki odzew ze strony internautów. Podejmując się tematu wykraczającego poza konwencjonalne opinie, musimy uzbroić się w dystans do siebie i świadomość, że wywoła to również negatywne lub obraźliwe komentarze.

5. Profesjonalne badania – czyli przedstawienie badań na temat jakiejś wąskiej kwestii, najlepiej związanej z branżą, w której się obracasz. Użytkownicy lubią dzielić się tego typu informacjami, a żeby stworzyć taki tekst nie trzeba przeprowadzać badań samodzielnie – wystarczy, że skorzysta się z tych już istniejących.  

Przejdź do góry strony