Prawie połowa polskich internautów nie kupuje online. Dlaczego?
Internet to medium, które zdominowało wiele dziedzin naszego życia. Okazuje się jednak, że część Polaków wciąż ma opory przed kupowaniem online. Według badań Gemiusa nawet 44% z nas nie korzysta z usług sklepów internetowych. Dlaczego? Czy można to jakoś zmienić?
Według opublikowanych danych największą grupą, która nie chce kupować w sieci, są przede wszystkim osoby starsze, mieszkające mniejszych miastach. Kolejną, powtarzającą się cechą, była gorsza ocena swojej sytuacji finansowej. Wśród najczęstszych powodów, przez które nie kupujemy przez Internet, wymieniano:
- Brak możliwości dotknięcia produktu (45%)
- Przyzwyczajenie do tradycyjnych zakupów (24%)
- Brak możliwości rozmowy ze sprzedawcą (23%)
Ostatnią przyczynę podawały głównie osoby po 50. roku życia. Chociaż badanie Gemiusa wykazuje ogólną tendencję wzrostową w polskim e-commerce, czyli zmniejszenie odsetka osób niekorzystających z e-sklepów (z 46 do 44%), to jednak prawie połowa Polaków wciąż nie może przekonać się do kupowania online.
Co mogłoby przekonać ankietowanych do zmiany zdania?
Przede wszystkim obniżenie kosztów dostawy. 35% osób wskazuje, że opłaty za wysyłkę są dla nich zbyt wysokie. Kolejnym motywatorem do korzystania z e-sklepów byłyby niższe ceny niż w przypadku produktów dostępnych stacjonarnie (33%). Mimo to, aż 1/5 osób uważa, że bez względu na wszystko nie będą w stanie przekonać się do korzystania ze sklepów działających online.
Ankietowani, którzy zadeklarowali, że mogliby zmienić swoje zdanie, uznali, że wśród najchętniej kupowanych w sieci produktów znalazłyby się: książki, filmy, płyty (34%), odzież (33%), oraz sprzęt AGD/RTV (28%).
Przydatne linki dotyczące e-handlu
Chcesz wiedzieć więcej o skutecznym prowadzeniu sklepu online? A może interesuje Cię, jak kupować taniej i bezpieczniej? Sprawdź inne artykuły dotyczące e-commerce na naszym blogu:
Polacy coraz chętniej kupują online. Jakie produkty cieszą się największą popularnością?
Najczęstsze błędy, które popełniają właściciele sklepów internetowych
Jak kupować przez Internet, żeby nie żałować? 5 ważnych zasad
Masz pytania, chcesz podjąć współpracę z profesjonalistami?
Zapraszam do kontaktu: Mirosław Marmaj, MiroArt - Plac Pokoju 9, II piętro, Lębork.
Tel. 59 862 64 50, mail: biuro@miroart.pl