Prawie połowa polskich internautów nie kupuje online. Dlaczego?

Utworzono: 12-07-2018

Internet to medium, które zdominowało wiele dziedzin naszego życia. Okazuje się jednak, że część Polaków wciąż ma opory przed kupowaniem online. Według badań Gemiusa nawet 44% z nas nie korzysta z usług sklepów internetowych. Dlaczego? Czy można to jakoś zmienić?

Według opublikowanych danych największą grupą, która nie chce kupować w sieci, są przede wszystkim osoby starsze, mieszkające mniejszych miastach. Kolejną, powtarzającą się cechą, była gorsza ocena swojej sytuacji finansowej. Wśród najczęstszych powodów, przez które nie kupujemy przez Internet, wymieniano:

  1. Brak możliwości dotknięcia produktu  (45%)
  2. Przyzwyczajenie do tradycyjnych zakupów (24%)
  3. Brak możliwości rozmowy ze sprzedawcą (23%)

Ostatnią przyczynę podawały głównie osoby po 50. roku życia. Chociaż badanie Gemiusa wykazuje ogólną tendencję wzrostową w polskim e-commerce, czyli zmniejszenie odsetka osób niekorzystających z e-sklepów (z 46 do 44%), to jednak prawie połowa Polaków wciąż nie może przekonać się do kupowania online.

Co mogłoby przekonać ankietowanych do zmiany zdania?

Przede wszystkim obniżenie kosztów dostawy. 35% osób wskazuje, że opłaty za wysyłkę są dla nich zbyt wysokie. Kolejnym motywatorem do korzystania z e-sklepów byłyby niższe ceny niż w przypadku produktów dostępnych stacjonarnie (33%). Mimo to, aż 1/5 osób uważa, że bez względu na wszystko nie będą w stanie przekonać się do korzystania ze sklepów działających online.

Ankietowani, którzy zadeklarowali, że mogliby zmienić swoje zdanie, uznali, że wśród najchętniej kupowanych w sieci produktów znalazłyby się: książki, filmy, płyty (34%), odzież (33%), oraz sprzęt AGD/RTV (28%).

Przydatne linki dotyczące e-handlu

Chcesz wiedzieć więcej o skutecznym prowadzeniu sklepu online? A może interesuje Cię, jak kupować taniej i bezpieczniej? Sprawdź inne artykuły dotyczące e-commerce na naszym blogu:

Polacy coraz chętniej kupują online. Jakie produkty cieszą się największą popularnością?

Najczęstsze błędy, które popełniają właściciele sklepów internetowych

Jak kupować przez Internet, żeby nie żałować? 5 ważnych zasad

Masz pytania, chcesz podjąć współpracę z profesjonalistami?
Zapraszam do kontaktu: Mirosław MarmajMiroArt - Plac Pokoju 9, II piętro, Lębork.
Tel. 59 862 64 50, mail: biuro@miroart.pl

Zapoznaj się z naszą ofertą lub cennikiem.

Przejdź do góry strony