5 wskazówek, jak wybrać dobrą agencję do wykonania strony

Utworzono: 21-09-2017

Strona internetowa skrojona na miarę naszych potrzeb wymaga wyboru profesjonalnej agencji. Podjęcie takiej decyzji nie należy do najłatwiejszych. Sprawdzenie opinii w sieci nie zawsze przynosi oczekiwany skutek, a my wciąż zastanawiamy się, którą ofertę wybrać, aby jak najlepiej zrealizować swoje plany i nie przepłacić za kiepsko wykonaną usługę. Podpowiadamy, o co warto wypytać przedstawiciela agencji, zanim zdecydujemy się na zlecenie usługi.

Niezależnie od tego, czy chcemy utworzyć swoją pierwszą stronę internetową, czy unowocześnić lub rozszerzyć stary serwis, musimy mieć pewność, że zlecamy zadanie grupie profesjonalistów. W tym celu musimy zrobić rozeznanie, czyli dowiedzieć się, co właściwie może zaoferować nam dana firma. Nie bójmy się zadawać pytań – w końcu jesteśmy klientami, mamy prawo uzyskać szczegółową wiedzę na temat agencji, nawet jeżeli wymaga to poświęcenia większej ilości czasu. Oto pięć najważniejszych rzeczy, które musimy wiedzieć, zanim zdecydujemy się na skorzystanie z takich usług:

      1. Wykorzystywane technologie

Chodzi przede wszystkim o serwisy w wersji RWD, czyli strony automatycznie dopasowujące się do rozmiaru okna przeglądarki w urządzeniach mobilnych. Każdy wie, że w dzisiejszych czasach strona musi otwierać się poprawnie nie tylko w komputerze, ale również wszelkiego rodzaju sprzętach przenośnych: smartfonach, tabletach, czy notebookach. Należy upewnić się, że agencja realizuje strony responsywne. Ważne jest również to, z jakich technologii wdrożenia korzysta dana firma: czy posiada własny system CMS, czy może korzysta z open-source? W ten sposób dowiemy się, czy wdrożenie będzie wymagało dodatkowych kosztów, związanych np. z zakupem licencji lub oprogramowania.

2. Szczegółowa wycena i jakość usługi

Dla wielu z nas pierwsza część tego punktu może być najważniejszym kryterium. Oczywiście agencja musi przygotować dla nas szczegółową wycenę z opisem wykonywanych prac, bez pominięcia żadnego etapu. W ten sposób będziemy wiedzieć, za co konkretnie płacimy i na co idzie każda wydana kwota. Jednak pamiętajmy, że to nie cena, ale jakość usług jest tutaj kluczową kwestią. To, czy serwis firmowy będzie przynosił oczekiwany skutek i idący za tym zysk dla naszego biznesu, w ogromnej mierze zależy od jego jakości, intuicyjności i estetyki.

       3. Dotychczasowe realizacje

Zanim zdecydujemy się czyjeś usługi, zapoznajmy się z jego dotychczasową pracą. Oczywiście nie chodzi tutaj tylko o dostarczone przez agencję portfolio, które będzie opierać się wyłącznie na prezentacji samych superlatyw i najlepszych realizacji. Dobrze jest samodzielnie wejść na strony zrealizowane przez daną firmę, aby przekonać się, czy na pewno podchodzą do swoich projektów z odpowiednią starannością, a podane w portfolio obietnice są zgodne z rzeczywistością.

       4. Doświadczenie

Dobrze jest zapytać, czy agencja realizowała dotychczas zlecenia związane z branżą twojej firmy. Jeżeli tak, oczywiście dużym plusem jest, że posiadają doświadczenie w danej tematyce. Mimo to nawet gdy zespół nie miał okazji pracować przy zleceniach z tej branży, ale dotychczasowe realizacje nam się podobają i widzimy, że pracownicy agencji wykazują się kreatywnością, warto dać szansę takiej współpracy. Niezaznajomienie z daną tematyką może spowodować, że wykonana strona będzie zdecydowanie bardziej oryginalna i nietypowa, co może mieć pozytywny wpływ na obiór twojego serwisu.

5. Konkretne korzyści

Na koniec warto wspomnieć o tym, co właściwie stanowi sedno całej sprawy: czy działania danej agencji przyniosły jej klientom oczekiwane efekty? Zapytajmy o konkretne wyniki lub statystyki albo chociaż o to, co dzięki ich realizacjom osiągnęły poszczególne firmy. Możemy również zasięgnąć języka u samego źródła, pytając dotychczasowych klientów, czy warto współpracować z daną agencją. W ten sposób zyskamy najbardziej wiarygodną opinię.

 

MiroArt: Kontakt | Cennik

Przejdź do góry strony