Skuteczna reklama w sieci. Jakich błędów unikać?

Utworzono: 30-08-2016

Każdy przedsiębiorca chce, aby działania promocyjne na rzecz jego firmy docierały do jak największej liczby klientów. Najskuteczniejsze formy reklamy to m.in. te, które promują biznes w Internecie, jednak nie każdy wie jak się do tego zabrać. Które kanały generują najwyższą sprzedaż i skąd bierze się ich efektywność? W co naprawdę warto zainwestować, a czego lepiej nie robić? Podpowiadamy w dzisiejszym artykule.

Celem promocji w sieci jest nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale również zbudowanie świadomości marki. Zacznijmy od błędów, które popełniają ludzie biznesu zaczynający swoją przygodę z reklamą internetową. Najbardziej nieskuteczne komunikaty reklamowe to te, które są bezosobowe, czyli skierowane do każdego, a ich grupa docelowa jest zbyt szeroko zdefiniowania. Jak określić swoją grupę docelową i dlaczego jest to tak ważne, dowiesz się z tego tekstu: Grupa docelowa firmy. Jak ją określić?

Niewłaściwe wykorzystanie narzędzi reklamowych

Problemem jest również tworzenie kampanii reklamowych samodzielnie, bez odpowiednich kwalifikacji i wiedzy. Jeżeli nie mamy żadnego doświadczenia w marketingu internetowym, zdecydowanie lepiej zasięgnąć pomocy specjalistów, czyli agencji reklamowych (przynajmniej w początkowym okresie działania), aby stworzyć skuteczną stronę internetową, reklamę w sieci, firmowy profil w mediach społecznościowych, czy skuteczną ofertę, ulotkę lub teksty zakładek w naszej witrynie.

Jak przekuć reklamę w zyski?

Reklama w Internecie opiera się na kilku etapach zaangażowania użytkownika. Przykładowo, narzędziem promującym Twój biznes jest atrakcyjna, przejrzysta i skuteczna strona internetowa firmy. Ważne, aby znajdowały się na niej informacje o firmie, produktach itd.). Pierwszym krokiem musi być więc przyciągnięcie na nią użytkowników, przy użyciu narzędzi do generowania ruchu na stronie (sprawdź jak to zrobić: Firma przyjazna dla wyszukiwarki). Jednym z najlepszych sposobów jest pozycjonowanie w wyszukiwarkach, czyli optymalizacja SEO.

Pamiętaj jednak, że takie działania wymagają czasu. Skutecznym wsparciem jest również email marketing, czyli przesyłanie informacji o promocjach czy nowościach bezpośrednio do klienta (budując tym samym relację z odbiorcą), a także działania w social media, które wspierają budowanie świadomości marki i działania PR-owe (najczęściej na Facebooku lub Instagramie).

Innym sposobem jest wykupienie reklamy w Google AdWords, gdzie samodzielnie decydujemy o maksymalnej opłacie za kliknięcie i ustalamy dzienny budżet, który przeznaczymy na reklamę. Wadą takich działań jest jednak fakt, że wiele osób ignoruje linki oznaczone jako „sponsorowane”, traktując je z góry jako metodę manipulacyjną.

Dobrze jest również dodać swoją firmę do tzw. katalogów branżowych, czyli np. jeżeli prowadzimy domek agroturystyczny, warto umieścić swoją wizytówkę na portalu będącym wyszukiwarką noclegów. Dzięki temu mamy pewność, że trafimy bezpośrednio do swojej grupy docelowej. Skuteczne bywa również zamieszczanie w sieci artykułów sponsorowanych, które prezentują zalety naszego produktu lub usługi. Budują jednocześnie świadomość marki i poprawiają wizerunek firmy. 

Przejdź do góry strony