Trendy wśród internautów, które warto wykorzystać

Utworzono: 01-02-2016

Z biegiem czasu pojawiają się coraz to nowsze, zaawansowane technologicznie nowinki, które w mniejszym lub większym stopniu wpływają na ludzkie życie. Warto trzymać rękę na pulsie i wiedzieć, które z nich można wykorzystać w celach marketingowych. Dzisiaj przedstawiamy 4 charakterystyczne trendy zauważalne wśród użytkowników internetu.

1. Wszyscy oczekują ciekawych treści -  fakt oczywisty, a jednak często ignorowany: nie przekonamy nikogo do odwiedzenia strony internetowej naszej firmy, jeśli będzie nudna. Content (czyli zamieszczana treść) musi zachęcić do regularnego zaglądania na stronę lub firmowego fanpage’a. Warto sprawić, aby bycie lojalnym fanem lub klientem naszej firmy stało się dla obserwatora opłacalne. Wynikać to może z tego, że dzięki korzystaniu z naszej strony będzie miał on dostęp do pewnych bonusów (np. do nowości, promocji, testowania niektórych produktów) albo znajdzie tam przydatne, praktyczne materiały, czyli poradniki lub teksty poszerzające jego branżową wiedzę. 

2. Internetowy „Big Brother”– korzystanie z sieci i różnych aplikacji sprawia, że marki w obecnych czasach wiedzą o swoich klientach więcej, niż mogłoby się wydawać. Dzięki szeroko dostępnym narzędziom do monitorowania  użytkowników w sieci, można zdobyć wiele informacji na temat potencjalnych klientów. Możemy sprawdzić jakie są ich zainteresowania, jak często uprawiają sport (np. dzięki aplikacji Endomondo), gdzie chcieliby wybrać się na wakacje (historia wyszukiwania w Google) itd. Istnieje wiele narzędzi do kontrolowania poczynań użytkowników sieci – przykładem mogą być spersonalizowane reklamy na Facebooku lub pozycjonowanie treści.

3. Media społecznościowe – czyli znowu Facebook, a także Tweeter, Google+, Instagram oraz zdobywający coraz większą popularność Snapchat. Marketing społecznościowy pozwala stworzyć bliską więź konsumenta z marką, umożliwia bezpośrednią interakcję klient-firma oraz buduje wizerunek marki jako przyjaznej i otwartej na odbiorcę. Opiera się on jednak nie tylko na kampaniach na Facebooku, ale także prowadzeniu blogów i mikroblogów.

4. Mobilność to podstawa – udział osób, które korzystają z internetu głównie za pomocą urządzeń mobilnych (zwłaszcza smartfonów) stale rośnie. Ze smartfonami praktycznie się nie rozstajemy, więc stanowią one jedną z najlepszych dróg dotarcia do klienta. Właśnie dlatego strona twojej firmy musi być zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych – to podstawa skutecznego marketingu w sieci. 

Przejdź do góry strony