Twitter w biznesie? Podpowiadamy, jak wykorzystać jego potencjał

Utworzono: 02-10-2017

Nie ma wątpliwości, że media społecznościowe są doskonałą formą promowania biznesu. Prym wiodą obecnie Facebook i Instagram, jednak z dobrą strategią działania również nieco niedoceniany Twitter ma spory potencjał. Istnieje wiele branż, które doskonale radzą sobie wśród użytkowników właśnie tego medium. Co ważniejsze, ruch generowany przez Twitter ma tzw. wysoką jakość – oznacza to, że szybciej dotrzesz do osób faktycznie zainteresowanych Twoją branżą, a nie „zbłąkanych wędrowców”, którzy przypadkiem polubili fanpage.

W Polsce wciąż rośnie zainteresowanie Twitterem, a grupą najliczniej z niego korzystającą są ludzie młodzi w wieku od 15 do 34 roku życia. Według statystyk, tweetuje więcej mężczyzn niż kobiet.Jeżeli któraś z tych cech pokrywa się z grupą docelową Twojej firmy, bez wątpienia powinieneś założyć tam swoje konto i opracować dobrą strategię działania. Mimo że w porównaniu z Facebookiem, z którego korzystają już niemal wszyscy, bez względu na wiek i płeć, Twitter wydaje się medium niszowym, warto wiedzieć, że wciąż rośnie liczba jego użytkowników.

Platforma służy do wysyłania w świat zwięzłych, krótkich komunikatów o maksymalnej długości 140 znaków, wyświetlanych na profilu autora wpisu oraz pokazywanych osobom, które go obserwują. Młodzi ludzie najczęściej obserwują swoich idoli i autorytety, chcą być również na bieżąco z interesującą ich tematyką, związaną np. z modą, mediami, marketingiem, biznesem itd. Minusem tego portalu jest dość duża konkurencja – jeden użytkownik śledzi na Twitterze przynajmniej kilkadziesiąt osób, co często uniemożliwia mu wyłowienie tych najbardziej wartościowych treści. Mimo to analitycy przekonują, że promowanie marki na tej platformie może przynieść wiele korzyści.

Pokonaj trudności i zainteresuj użytkowników

Twitter to doskonałe narzędzie „real-time marketingu”, które posłuży do komunikacji z potencjalnymi klientami i pomoże w wypromowaniu lokalnej, a także globalnej marki. Na Twitterze musisz liczyć się z tym, że wszystko dzieje się „tu i teraz”. Portal funkcjonuje 24h na dobę, dlatego konieczna jest ogromna regularność i szybka komunikacja. Jeżeli sam masz czas na wrzucanie przydatnych, krótkich i atrakcyjnie podanych treści – doskonale, jeżeli nie, ale chcesz wykorzystać ten potencjał – skorzystaj z pomocy agencji reklamowej, marketingowej, lub copywritera. Gdy informacje będą wystarczająco ciekawe, z pewnością szybko dotrzesz do potencjalnych klientów. Konto na Twitterze może przynieść również ogromną korzyść w postaci pozytywniejszego postrzegania marki.

Ciekawe tweety są przekazywane na bieżąco, przez ogromne liczby potencjalnych konsumentów, dlatego pomagają w poprawie wizerunku danej firmy i jednocześnie stanowią nieprzerwaną, ale nienachalną formę reklamy – pod warunkiem, że marka przypomina o sobie, wrzucając komunikaty, które są faktycznie atrakcyjne dla obserwatorów. Co więcej, Twitter pozwala na bieżące śledzenie aktualnych wydarzeń, trendów i nowości, dzięki czemu dostosujesz swoje działania reklamowe do aktualnej mody i szybciej dotrzesz do wybranej grupy docelowej.

Kilka porad przydatnych przy prowadzeniu firmowego Twittera:

  • Zamieszczaj treści ciekawe i użyteczne dla Twoich obserwatorów. Lepiej, aby było ich mniej, niż żeby były kiepskie jakościowo lub po prostu bezwartościowe.
  • Warto obrać sobie za cel wysyłanie komunikatów związanych ściśle z Twoją branżą. W ten sposób dotrzesz do odbiorców faktycznie zainteresowanych daną tematyką, a co za tym idzie – Twoją marką.
  • Urozmaicaj. Poza tekstem warto umieszczać również krótkie wideo, linki, czy GIFy.
  • Pamiętaj o innych cennych funkcjach, które pomogą Ci w usprawnieniu bieżących działań marketingowych i promocyjnych: możliwości tworzenia ankiet (!), prowadzenia relacji na żywo, umieszczania reklam, a także bieżącej analizy działań za pomocą Twitter Analytics.

Przejdź do góry strony