W co warto inwestować – firmowy fanpage, czy w stronę www?

Utworzono: 15-06-2018

Aktualnie mamy dostęp do wielu narzędzi, które służą promowaniu firmy w sieci. Niektóre są skuteczniejsze, inne mniej. Jednak prawdziwą podstawę stanowią obecnie dwa sposoby pozyskiwania klientów: fanpage na Facebooku i własna strona internetowa. Który z nich jest bardziej opłacalny i przynosi więcej realnych korzyści?

Nie ma wątpliwości, że Facebook to potęga. Zwłaszcza jeżeli chodzi o efektywne promowanie firm, zdobywanie zainteresowania potencjalnych klientów, oraz organizację promocji, konkursów, firmowych wydarzeń. Jego podstawową rolą jest więc wzbudzanie zainteresowania.

Gdy coś nas zaciekawi, chcemy zgłębić temat i dowiedzieć się więcej. I tutaj wchodzi w ruch wyszukiwarka Google. Aby zaintrygowany klient mógł potwierdzić wiarygodność danej firmy, dokładniej zapoznać się z jej ofertą, czy zdobyć więcej informacji – potrzebne są firmowe strony internetowe. W ten sposób to właśnie wyszukiwarka staje się tym miejscem, które zaspokaja naszą ciekawość.  

Chcesz uzyskać jak najlepszy wynik? Połącz jedno z drugim

Ze względu na taką prawidłowość, na najskuteczniejsze promowanie firmy i zdobywanie nowych klientów, pozwala połączenie obu tych narzędzi. Chociaż obecnie często mówi się, że działanie na Facebooku to podstawa, nie ma wątpliwości, że o wiele większy, światowy zasięg i lepsze metody docierania do użytkowników oferuje Google. Firmy posiadające swoje własne domeny i strony www, są zdecydowanie wyżej w rankingach wyszukiwania, niż te, które funkcjonują wyłącznie na portalach społecznościowych.

Warto traktować Facebooka przede wszystkim jako jeden z elementów, który przyciągnie klienta na naszą stronę. Prosty przykład: nawet jeżeli kilkakrotnie zobaczymy na Facebooku reklamę studia fotograficznego w pobliskiej dzielnicy, szanse na kliknięcie w nią będą znikome. Jednak sam fakt istnienia takiego miejsca zakorzeni się w naszym umyśle. W momencie, w którym będziemy potrzebować fotografa, np. z okazji ślubu, to właśnie w wyszukiwarkę Google wpiszemy zapamiętane z reklamy informacje. Każdy wie, że Google to najszybszy sposób na dotarcie do tej konkretnej firmy. Co zdecydowanie ułatwi zdobycie tych informacji? Oczywiście jej własna, czytelna strona www. 

Własna strona to niezależność

Każda firma powinna posiadać swoje miejsce w sieci. Dlatego nie warto uzależniać się od jednego serwisu, który narzuca na nas pewne ograniczenia. Firmowa strona www nie tylko zwiększy szanse na wyższe pozycjonowanie przez Google, ale będzie również zupełnie niezależna od wciąż pojawiających się zmian i ograniczeń wprowadzanych przez kogoś z zewnątrz.

Pamiętajmy też, że oprócz serwisów społecznościowych, istnieją również inne strony (gazety, YouTube, lokalne portale informacyjne itd.), na których nasi klienci spędzają czas i również tam warto promować swój biznes. Jak widać, Facebook to po prostu jedno z miejsc, w których możemy skutecznie reklamować swoje usługi. Jednak brak strony internetowej ogranicza i nie daje tak doskonałych efektów, jak połączenie tych dwóch, tak dobrze uzupełniających się narzędzi.

Masz pytania, chcesz podjąć współpracę z profesjonalistami?
Zapraszam do kontaktu: Mirosław MarmajMiroArt - Plac Pokoju 9, II piętro, Lębork.
Tel. 59 862 64 50, mail: biuro@miroart.pl

Zapoznaj się z naszą ofertą lub cennikiem.

Przejdź do góry strony