Wygląd ma znaczenie. Jak wybierać zdjęcia na stronę internetową?

Utworzono: 07-06-2016

Twoja strona internetowa to nie tylko treść – to w dużej mierze dobrze dobrane zdjęcia. Efekt wizualny to pierwszy krok do zainteresowania potencjalnego klienta. Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, oferujesz usługi, czy piszesz bloga – zawsze warto wybierać jak najlepsze zdjęcia do swoich treści!

Po pierwsze, unikaj typowych, nudnych zdjęć. Ta z pozoru oczywista i prosta zasada jest jednak częstym błędem, który pojawia się na stronach internetowych. Wybieranie banalnych fotografii z banku zdjęć, które można znaleźć na większości stron, to nie najlepszy pomysł. Poświęć trochę więcej czasu na znalezienie czegoś oryginalnego, a z pewnością nie pożałujesz.

Zwróć uwagę na wygląd modela/modelki

Jedną z najskuteczniej przyciągających wzrok metodą jest… umieszczanie zdjęć atrakcyjnych ludzi. Oczywiście – liczy się wnętrze, jednak według statystyk i badań psychologów, po prostu wolimy patrzeć na ładne osoby. Jeżeli więc chcesz coś sprzedać, zwróć uwagę na wygląd modela/ki.

Drugą kwestią jest ubiór osoby przedstawionej na zdjęciu – jeżeli tekst czy strona traktuje o biznesie, mało korzystne byłoby zamieszczenie zdjęcia młodego mężczyzny w sportowej koszulce i dżinsach (chyba że taki obrazek pasuje do kontekstu treści, ale z reguły lepiej łączyć tematykę fotografii z tekstem).

Trzecia rzecz, to dopasowanie wyglądu modela do odbiorcy, do którego chcesz dotrzeć. Przykładem mogą być międzynarodowe firmy, które dbają o to, aby na ich zdjęciach pojawiały się osoby różnej narodowości. Inaczej sprawa wygląda, gdy działasz na rynku lokalnym. Pamiętaj, że odbiorca lubi patrzeć na osoby, które są do niego podobne. Potęguje to poniekąd wrażenie, że oferta czy tekst są skierowane właśnie do niego.

Postaw na emocje

…zwłaszcza, jeżeli zależy Ci na umieszczaniu treści przyciągających uwagę, wzbudzających kontrowersje lub prowokujących do przemyślenia. Taka metoda sprawdzi się zwłaszcza na blogach – jeśli coś Cię zirytowało, zamieść zdjęcie poirytowanej osoby. W taki sposób podkreślisz wydźwięk tekstu, a emocjonalny ton fotografii spowoduje podobne emocje u odbiorcy.

Trzymaj się tematu

Przy tym wszystkim, nie można zapominać o celu, jaki niesie ze sobą Twoja strona lub zamieszony tekst. Zdjęcie MUSI nawiązywać w jakiś sposób do treści tekstu – tak, aby odbiorca nie musiał się zastanawiać o co chodzi. Obrazek musi jednocześnie sugerować to, co chcesz przekazać.

Nie tylko wzmacnia to siłę przekazu, ale i w pewnym stopniu zachęca do przeczytania danej treści. 

Przejdź do góry strony