Wyróżnij się z tłumu, czyli jak dbać o wizerunek firmy

Utworzono: 23-03-2016

Tożsamość firmy jest definiowana głównie przez jej wizerunek. Można wyróżnić wiele elementów, które wpływają na to, jak odbierze nas potencjalny klient. Liczy się zarówno pierwsze wrażenie, jak i to co długotrwałe, budowane latami. Sprawdź, czy na pewno wystarczająco dbasz o wizerunek swojej firmy – zarówno w realu, jak i w Internecie. W kilku zdaniach przypominamy, co sprawia, że niektóre marki są popularniejsze od drugich!

Jeśli dopiero zaczynasz swoją działalność w zawiłej przestrzeni Internetu, do przygotowania odpowiedniej strategii warto zatrudnić specjalistów w tej dziedzinie: designerów, speców od reklamy i grafików.

To bardzo istotne, aby wszystkie elementy tworzące wizerunek firmy były spójne i wywoływały pozytywne emocje. Dzięki temu, konkretny kolor czy logo od razu będą przywodzić na myśl twoją markę. Takie „zakorzenienie” w podświadomości klientów to zdecydowanie jedna z najlepszych form promocji.

Twoje miejsce w sieci – planuj mądrze

Czasem trudno jest samodzielnie zaplanować atrakcyjne logo, układ strony internetowej czy wizytówki. Nasz osobisty gust nie zawsze musi pokrywać się z upodobaniami klientów. Specjaliści od reklamy i tworzenia stron internetowych wiedzą, jaka kolorystyka nie męczy oka, jak stworzyć przejrzystą witrynę, oraz mogą zaproponować wiele nowatorskich i inspirujących rozwiązań, które nawet nie przyszłyby ci do głowy. Dlatego, jeśli twoja strona jest już przestarzała lub nie przynosi pożądanych efektów, bardzo możliwe, że czas na zmiany.

Obecnie w sieci wciąż znajdziemy zbyt wiele nieużytecznych i nieintuicyjnych stron. Jeszcze gorzej, gdy taka strona w ogóle nie istnieje (co o dziwo potrafi zdarzyć się nawet w przypadku restauracji oferujących jedzenie na dowóz!). Pamiętaj, że internet to dzisiaj podstawowe źródło informacji. Dla niektórych (zwłaszcza młodszych) klientów, jeśli nie ma cię w sieci, równie dobrze możesz w ogóle nie istnieć. Brutalne, ale prawdziwe.

Druki firmowe i oprawa graficzna

Czyli papier firmowy, dokumenty, wizytówki, naklejki, broszury, katalogi – tutaj znaczenie ma wszystko, od wielkości czcionki do całościowego wyglądu. Każdy z tych elementów musi być konkretny, estetycznie atrakcyjny i sygnalizować, że „jesteśmy najlepsi w swojej dziedzinie”. Chyba nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że wręczanie broszur i wizytówek to jeden z najstarszych i wciąż najlepszych chwytów, aby zostać zapamiętanym?..

Bierz przykład  z najlepszych

Każdy kojarzy logo McDonalda, Ikei, Apple czy Facebooka. Warto zwrócić uwagę, że często są to proste logotypy, których sukces opiera się na niezmiennej spójności stylistycznej i kolorystycznej. Największym wrogiem dobrej identyfikacji wizualnej jest chaos. Unikaj go i pamiętaj, że warto postarać się o projekt dobrej strony, logo lub opakowania, ponieważ tego typu środki promocji to inwestycja na lata, która bardzo szybko się zwróci.

Przejdź do góry strony