Zasady skutecznego SEO. Treści na twoją stronę, które polubi wyszukiwarka

Utworzono: 01-10-2016

Pozycjonowanie strony powinno być bardzo ważnym elementem promocji każdej firmy funkcjonującej w Internecie. Kluczowe znaczenie ma tutaj treść, na którą składa się cała zawartość witryny – zarówno tekst, opisy, tytuły, czy tagi. W dzisiejszym poradniku omawiamy typy tekstów, które Google „lubi najbardziej” oraz zasady, jakich należy przestrzegać w trakcie tworzenia treści.

Jedną ze skuteczniejszych metod, wpływających na zwiększenie liczby odwiedzin na stronie, jest częste umieszczanie nowych treści w obrębie witryny. Przykładowo, firma  regularnie prowadząca newsletter lub bloga, będzie mieć lepsze wyniki niż ta, która nie wrzuca nic nowego. Z punktu widzenia wyszukiwarki, bardziej „aktywna” witryna jest źródłem aktualnych i wartościowych informacji, dlatego będzie zdecydowanie częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania.

Wartościowe treści dają większe korzyści

Jakość tekstów pojawiających się na stronie ma ogromne znaczenie. Najlepiej, jeżeli są to teksty oryginalne i tworzone samodzielnie, ponieważ kopie innych treści absolutnie nie wchodzą w grę. Duplikacja powoduje więcej problemów, niż korzyści. Nie dość, że można narobić sobie problemów z prawem autorskim, to na domiar wszystkiego duplikaty również nie są dobrze pozycjonowane.

Drugą kwestią jest długość tekstów. Obszerna treść zostanie lepiej przyjęta przez Google, niż tylko kilka zdań. Mimo to, należy pamiętać, że skoro tekst ma sprowadzić na naszą stronę prawdziwe osoby, autentycznie zainteresowane tematem, należy unikać tzw. wodolejstwa i przesadnego rozwlekania tematu. Ma być przyjaźnie wyszukiwarkom, ale również ciekawie i merytorycznie.

Pamiętaj, aby podstrony były rozbudowane, zaś na stronie głównej znajdowały się szczegółowe informacje na temat prowadzonej przez ciebie działalności. Nagłówki przy tekstach muszą być zbudowane w taki sposób, aby zawierały w sobie słowo kluczowe związane z tematem witryny. W treść powinny zostać wplecione odpowiednie słowa kluczowe, które dotyczą twojego biznesu, jednak z umiarem  – tekst, w którym jest ich zbyt dużo, również nie osiągnie dobrych wyników.

Podsumowując, liczy się oryginalność, częstotliwość publikowania, a także odpowiednia struktura i obecność słów-kluczy. Jeżeli nie czujesz się na siłach, aby tworzyć dobre jakościowo treści, możesz zlecić napisanie tekstów agencji reklamowej lub copywriterowi, którzy tworzą  teksty dostosowane do potrzeb użytkowników oraz wyszukiwarek.  

Przejdź do góry strony