PISAĆ CZY NIE PISAĆ – jak to jest z tymi blogami

Utworzono: 19-07-2018
PISAĆ CZY NIE PISAĆ – jak to jest z tymi blogami
PISAĆ CZY NIE PISAĆ – jak to jest z tymi blogami
PISAĆ CZY NIE PISAĆ – jak to jest z tymi blogami

Z blogami jest trochę jak z gorączką złota. Kiedy się pojawiła ludzie zwariowali. Wizja złotej przyszłości rysowała się przed wieloma bez zastanawiania się nad realnością takiego obrotu spraw., Kiedy ruszyła moda na blogi, była jak śniegowa kula. Dolepiali się następni i następni, codziennie rano Internet pełen był nowych, kreatywnych próbek pisarskich pseudoblogerów, którzy w swoim pisaniu widzieli właśnie tę złotą przyszłość. Obecnie blogów jest tak wiele – od modowych i parentingowych poczynając, poprzez wszelkie z przepisami na styl życia, jedzenie, wnętrza, na fachowych blogach, z których możemy czerpać naprawdę dobrą wiedzę kończąc. Jeśli wiec jest ich tak wiele, są tak różnorodne i często naprawdę dobrze napisane, to czy warto w dzisiejszych blogo –nasyconych czasach jeszcze sięgać po tę formę komunikacji? Odpowiedź wciąż brzmi – TAK – pod warunkiem, że zrobimy to dobrze.

Wielu uwierzyło, że pisanie bloga to po prostu kokosy. Jedna notka dziennie i można leżeć i pachnieć. Powtarzane jak mantra przez wielu: buduj swoją markę, a pieniądze przyjdą same może przynieść wielkie rozczarowania. Blog może przynieść dochody tylko wtedy, jeśli

- wiemy, o czym chcemy opowiedzieć i dlaczego chcemy to zrobić

- umiemy to przekazać i robimy to w sposób atrakcyjny

- traktujemy poważnie swoich Czytelników i zależy nam by do nas wracali

Jeśli prowadzisz działalność w e-commerce i zastanawiasz się czy warto prowadzić bloga, ten tekst jest dla Ciebie. Poznaj podstawowe zalety blogowania w biznesie.

  1. BLOG POZWALA NA BUDOWANIE RELACJI Z ODBIORCĄ

A to bardzo ważna sprawa. Jeśli Twój odbiorca/klient zostanie u Ciebie na dłużej narodzi się przywiązanie. Przywiązanie to bardzo pożądana cecha klienta. Kupujemy często nie tam, gdzie jest taniej, czy bliżej, ale tam, gdzie znamy sprzedawcę i możemy z nim zamienić kilka słów, gdzie czujemy się dobrze i miło, gdzie nie jesteśmy anonimowi. To samo dzieje się w wirtualnej rzeczywistości. W Internecie na pewnych stronach też czujemy się dobrze, jest przyjemny interfejs, umiemy się tam łatwo poruszać, więc wracamy. Odpowiednio prowadząc komunikację na blogu, odpowiadając z zaangażowaniem na pozostawione pod Twoimi publikacjami pytania, masz szansę na jeszcze lepsze poznanie potrzeb swoich klientów i ich oczekiwań względem Twojej oferty. Jeśli Twój czytelnik poczuje na Twoim blogu, że dzielisz się z nim wiedzą, że chcesz się z nim komunikować nie tylko na poziomie sprzedaj – kup, poczuje, że jest to miejsce gdzie chce wracać, a może również robić zakupy.

  1. MASZ BLOGA? GOOGLE CIĘ LUBI BARDZIEJ

Wyszukiwarki bardzo dobrze indeksują blogowe notatki. Dobry nagłówek, treść zawierająca słowa kluczowe, tagi i dużo dobrej zawartości nie tylko pisanej, ale również wizualnej, sprawia, że znajdziesz się wysoko w rankingu bez konieczności pozycjonowania. Każdy post to osobna podstrona i jeśli piszesz regularnie, to dajesz sygnał dla Google, że Twój serwis rośnie.

  1. ŚWIETNE NARZĘDZIE DO PROMOCJI

Dzięki treściom udostępnianym przez blog, Twoja firma jest bardziej widoczne w sieci, a klienci łatwiej mogą dotrzeć na Twoją firmową stronę.

  1. NETWORKING

Będąc blogerem stajesz się częścią pewnej społeczności. Poznajesz innych blogerów, nawiązujesz kontakty z czytelnikami i szybciej tworzysz znajomości z innymi osobami o podobnych poglądach, doświadczeniu i podejściu do życia. Możesz też nawiązywać kontakty biznesowe, mogą pojawić się nowe propozycje współpracy, możliwości jest mnóstwo. Networking to ważny element każdego biznesu, pamiętaj o tym.

  1. CORAZ DŁUŻSZA LISTA MAILINGOWA

Jeśli prowadzisz bloga, najczęściej posługujesz się też newsletterem, by powiadamiać swoich Czytelników o nowych treściach. Mimo wielu portali społecznościowych, mail to wciąż jeden z najlepszych i najszybszych sposobów komunikacji z odbiorcą. Mając dobrze ułożoną listę mailingową możesz wysyłać spersonalizowane wiadomości do wybranych odbiorców, co przekłada się bezpośrednio np. na sprzedaż twoich produktów czy usług. Twoi klienci mogą niechętnie podchodzić do newslettera typowo sprzedażowego ponieważ ich skrzynki mailowe są zalewane ofertami handlowymi na które i tak nie zwracają uwagi. Co innego newsletter dotyczący eksperckich treści na Twoim blogu. Dzielenie się wiedzą jest zupełnie inaczej postrzegane niż bezpośrednia sprzedaż. Wysyłasz newsletter pełny wartościowego contentu, a tylko przy okazji wspominasz o fantastycznej promocji na Twoje produkty i dwie piecznie na jednym ogniu pieką się aż miło.

  1. SUBTELNA SPRZEDAŻ

Blog daje nam szerokie pole do popisu w kontekście budowania treści, gdyż publikowane wpisy nie muszą się ograniczać do kilku zdań. Dodatkowo treści na blogu mogą zawierać także odnośniki do sprzedawanych przez nas produktów – wewnętrzne linkowanie jest dobrym sposobem na zwiększenie rankingu swojej strony.

  1. JESTEŚ EKSPERTEM, WIĘC MOŻNA CI ZAUFAĆ

Pisząc blog w sklepie internetowym mamy szansę na przedstawienie siebie w roli eksperta w danej dziedzinie. Jeśli sprzedajemy sprzęt sportowy, możemy tworzyć porady dla osób chcących rozpocząć przygodę ze sportem lub inspiracje dotyczące zdrowego trybu życia. Artykuły eksperckie na blogu to również szansa na promowanie swoich produktów – możemy zamieszczać recenzje lub informacje o nowościach na rynku, które przy okazji są dostępne do kupienia w naszym sklepie. Blog to miejsce, gdzie zamieszczać można również zdjęcia oraz filmy – pokazanie produktów na żywo dodatkowo zachęci niezdecydowanych klientów do dokonania zakupu. Im więcej poprawnych merytorycznie i jakościowych tekstów zamieścimy na blogu, tym większa szansa, że zdobędziemy pozycję eksperta w danej dziedzinie. A stąd już prosta droga do zbudowania dużej grupy czytelników, którzy przy okazji mogą stać się powracającymi klientami naszego sklepu internetowego.
 

Ucz się od najlepszych

Jeśli chcesz spróbować swoich sił w blogowaniu popatrz jak robią to doświadczeni marketingowcy. Zajrzyj na blogi firm sprzedażowych, przyjrzyj się tematom, zobacz czy treści angażują czytelników – czy pojawiają się udostępnienia, komentarze etc.

 

I poczytaj jeszcze koniecznie o blogowaniu - najlepsze blogi o blogach:

http://www.evive.pl/

http://zarabianie-na-blogu.pl/

https://socjomania.pl/blog

 

Masz pytania, chcesz podjąć współpracę z profesjonalistami?
Zapraszam do kontaktu: Mirosław MarmajMiroArt - Plac Pokoju 9, II piętro, Lębork.
Tel. 59 862 64 50, mail: biuro@miroart.pl

Zapoznaj się z naszą ofertą lub cennikiem.

Przejdź do góry strony