GIFy i obrazki w ankietach na Facebooku. Jak i po co z nich korzystać?

Utworzono: 08-02-2018

Ankiety na Facebooku to przydatne narzędzie, które może być wykorzystywane zarówno przez osoby prowadzące fanpage, jak i przez indywidualnych użytkowników. Od pewnego czasu mają znacznie ciekawszą i atrakcyjniejszą formę. Dzięki możliwości dodawania gifów i zdjęć, ankiety stały się nie tylko zabawnym, ale i praktycznym rozwiązaniem, które może pomóc w promowaniu firm i produktów.

Ankiety można było tworzyć już od dłuższego czasu, ale wyłącznie w postaci tekstowej. Niektórych ominęła informacja o pewnej nowości, czyli możliwości dodawania gifów i zdjęć za pomocą rozbudowanej wyszukiwarki plików. Kolejnym urozmaiceniem jest fakt, że ankietę mogą utworzyć zarówno osoby administrujące fanpage, jak i prywatni użytkownicy na swoich własnych osiach czasu.  Opcja tworzenia ankiet była dostępna już wcześniej na Instagramie, który również należy do tego społecznościowego giganta.

Korzyści dla firm

Ankiety pozwalają na zebranie użytecznych informacji i opinii od swoich klientów, np. na temat ich preferencji zakupowych, stopnia zadowoleni z wykonanej usługi, czy produktów danej firmy. Poza tym, ich prosta i atrakcyjna forma zachęca fanów fanpage’a do zabawy. Wizualna forma komunikacji jest niezobowiązująca, prosta w obsłudze i wzbudza znacznie większe zainteresowanie, niż sam tekst.

Jak stworzyć ankietę?

Wystarczy wybrać opcję „utwórz ankietę” podczas tworzenia posta na swojej tablicy lub fanpage’u. W ramach opcji odpowiedzi klikamy w ikonkę aparatu, aby dodać zdjęcie, albo w znak GIF w celu dodania animacji. Mamy możliwość umieszczenia tylko dwóch odpowiedzi o długości do 25 znaków. Oprócz tego, wybieramy czas trwania ankiety: jeden dzień, tydzień, wybrany zakres dni, albo dostępność przez cały czas.

Szczegółowa instrukcja tworzenia ankiet jest dostępna pod tym linkiem: Centrum pomocy Facebooka

Przejdź do góry strony