3 darmowe sposoby na zwiększenie zasięgów na Facebooku

Utworzono: 09-10-2019

Facebook nieustannie przekonuje do odpłatnego promowania postów. Działania portalu są w tej kwestii na tyle intensywne, że może się wydawać, iż nie ma innego sposobu na dotarcie do większego grona obserwatorów. Na szczęście jest nieco inaczej. Prezentujemy 3 bezpłatne metody na zwiększenie aktywności na fanpage’u.

Wybór konkretnej tematyki

Jeżeli chcesz działać skutecznie, musisz wiedzieć, do kogo właściwie chcesz dotrzeć ze swoim przekazem. Publikowane treści powinny być powiązane z konkretną tematyką, przyciągającą określoną grupę odbiorców. W przypadku fanpage’a firmowego, posty muszą nawiązywać do branży, w której działa firma. Oczywiście warto wrzucać od czasu do czasu również luźniej powiązane z nią treści, jednak pamiętaj, że misz-masz rzadko jest mile widziany.

Dlatego opracuj odpowiednią strategię, określ swoją grupę docelową i zadbaj o właściwą formę komunikacji, dostosowaną do  odbiorcy.  W niektórych postach dobrze jest dodawać powiązane tematycznie hasztagi (choć nie mają takiej „mocy”, jak na Instagramie, to czasem mogą być przydatne), a także tagować inne fanpage i profile użytkowników, np. gdy udostępniamy pochodzący od nich post czy informację (wpisując „@” i nazwę bez spacji).

Zróżnicowane treści

Forma Twoich publikacji nie może być jednolita. Pamiętaj, że nie tylko zdjęcia i tekst, ale również materiały w formie wideo, dłuższej notatki, linku do interesującego artykułu, ankiety, własnej infografiki, czy memu przyciągają uwagę użytkowników Facebooka. Zadbaj także o ciekawy komentarz do aktualnych zdarzeń, ciekawostek – jeżeli wrzucasz informację związaną ze swoją branżą, dodaj kilka własnych zdań lub spróbuj powiązać to w jakiś sposób ze swoim biznesem.

Uwagę zwracają również newsy z wydarzeń z życia firmy, jej osiągnięć, pojawiających się nowości. Dla bardziej aktywnych fanpage’y świetną opcją jest możliwość dodawania 24-godzinnych relacji, które cieszą się coraz większą popularnością.

Komentowanie z poziomu fanpage’a

Nic nie stanie się samo. Dlatego trzeba zwrócić na siebie uwagę potencjalnych obserwatorów – najlepiej poprzez aktywność na innych, powiązanych tematycznie fanpage’ach i  facebookowych grupach. Błyskotliwy lub zabawny komentarz – również na stronie konkurencji – to świetny sposób na przyciągnięcie nowych odbiorców. Aby tak się stało, unikaj nachalnej reklamy. Zdecydowanie lepiej sprawdza się komentowanie aktualności, udzielanie porad i aktywne uczestniczenie w dyskusjach.

Przejdź do góry strony