Od czego zależy cena strony internetowej?

Utworzono: 06-02-2020

Profesjonalna, odpowiadająca profilowi działalności strona internetowa to prawdziwy must-have w dzisiejszych czasach. Nie obejdzie się bez niej nikt, kto chce zaistnieć w świadomości jak największej liczby odbiorców. Jej brak lub kiepskie wykonanie – niezależnie od branży – może spowodować, że zostaniemy daleko w tyle za sprytniejszą konkurencją, dostosowującą się do współczesnych trendów. Dlatego projekt i wdrożenie strony www warto zlecić specjalistom. Od czego będzie zależeć jej cena?

Ostateczny koszt jest jednym z tych wyznaczników, na który dosłownie każdy zwraca uwagę – zarówno właściciele małych, jednoosobowych firm, jak i duże, ogólnopolskie przedsiębiorstwa. Jednak warunkiem skorzystania z danej oferty powinno być przede wszystkim to, co w zawiera się w danym koszcie, czyli jaka jest proporcja ceny do funkcjonalności i nakładu pracy niezbędnego do jej stworzenia. Na ostateczną cenę zaprojektowania i wdrożenia witryny www wpływa wiele czynników. Są to przede wszystkim:

Poziom skomplikowania

Oczywiste jest, że to właśnie poziom funkcjonalności strony decyduje o jej ostatecznym koszcie. W końcu kupując samochód doskonale zdajemy sobie sprawę, że cena pojazdu będzie uzależniona głównie od tego, jaki model wybierzemy. Samochód lepszy, nowocześniejszy, bardziej rozwinięty technologicznie i wyposażony w dodatkowe udogodnienia, jak np. kamery cofania, będzie droższy niż starsze auto wykorzystujące rozwiązania sprzed kilku lat. Ta sama zasada dotyczy stron www.

Jeżeli potrzebujemy czegoś nieskomplikowanego, prostego w swojej formie (np. portfolio), cena będzie niższa, za to gdy chodzi o twory bardziej złożone, jak np. sklepy internetowe – koszty pójdą w górę. Każdy element taki jak czat, newsletter, wyszukiwarka treści, czy katalog produktów wymagają dodatkowego nakładu pracy. Dlatego z reguły im większa funkcjonalność witryny i liczba skomplikowanych technologii, które przełożą się na późniejszy sukces danej firmy, tym wyższa cena.

Czas wykonania

Jeżeli na stworzenie czegoś trzeba poświęcić więcej czasu, należy przewidywać, że finalne koszty będą większe. Ten punkt łączy się z poprzednim – im bardziej skomplikowany projekt, tym dłużej trwa jego wykonanie. Co więcej, przy dużej liczbie elementów koniecznością okazuje się zaangażowanie większej liczby osób, czyli specjalistów, którzy zajmą się dopracowaniem poszczególnych elementów strony www.

Inne, istotne czynniki wpływające na koszt strony www to:

  • Zamówienie projektu logo (graficznej formy przedstawienia nazwy firmy na materiałach reklamowych, stronie, wizytówkach),
  • Liczba podstron i firmowych kont poczty e-mail,
  • Liczba zdjęć (gdy klient nie posiada własnych zdjęć, konieczny będzie ich zakup; możliwe jest również wykupienie sesji zdjęciowej u klienta),
  • Optymalizacja SEO pod wybrane frazy kluczowe (zwiększają liczbę wejść na stronę, sprawiają, że pojawia się ona wyżej w wynikach wyszukiwania Google),
  • Zróżnicowane dodatki zwiększające funkcjonalność strony: chat, blog, katalog produktów, layout FAQ, interaktywny katalog, newsletter, czy integracja witryny z mediami społecznościowymi.

Chcesz sprecyzować, ile będzie kosztować Twoja własna, profesjonalna strona www? Zapraszamy do zapoznania się z naszym cennikiem!

Przejdź do góry strony