Firma przyjazna dla wyszukiwarki, czyli jak zwiększyć liczbę wejść na stronę

Utworzono: 09-03-2016

Kluczową kwestią w funkcjonowaniu firmy w sieci jest fakt, czy jej oferta dotrze do potencjalnego klienta. Aby tak się stało, trzeba zadbać, żeby nasza strona internetowa pojawiała się w wynikach wyszukiwania jak najwyżej. Niestety nie wystarczy tutaj korzystna, interesująca oferta – należy zwrócić uwagę na kilka innych aspektów, które sprawią, że serwis będzie przyjazny dla wyszukiwarek. 

Po pierwsze, wyszukiwarka patrzy na serwisy internetowe zupełnie tak, jak człowiek. Jakkolwiek abstrakcyjnie to brzmi, porusza się po nich podobnie do nas – szuka unikalnych i interesujących treści, preferuje witryny z intuicyjną budową, a gdy trafi na problem na którejś z podstron, obniża naszą pozycję w rankingu wyszukiwania. Co jeszcze ma na to wpływ?

Mapa strony

… czyli przewodnik po twojej witrynie, który pozwala użytkownikom (i wyszukiwarkom) w prosty sposób dotrzeć do wszystkich informacji. Mapa powinna znajdować się na każdym portalu, ponieważ ułatwia to poruszanie się po stronie, zwiększa jej użyteczność, a także nadaje wrażenia profesjonalizmu. Mapę strony można utworzyć w bardzo prosty sposób – za pomocą darmowego generatora (wpisujemy jedynie swój adres url).

Słowa kluczowe

… czyli wplatanie w artykuł słów, które można utożsamić z naszą ofertą sprzedażową (przykłady słów kluczowych znajdują się również w tym tekście – w formie linków). To, co umieszczamy w serwisie, powinno być zgodne z tematem przewodnim naszej strony. Ważne jest, aby nie umieszczać zbyt wielu słów-kluczy, ponieważ tekst musi brzmieć i wyglądać naturalnie! 

Responsywność

… czyli działanie strony na różnych urządzeniach mobilnych. Rozwój tabletów, smartfonów i innych cudów postępującej technologii wymusza, aby każda witryna była otwarta na mobilność. Choć stworzenie aplikacji mobilnych często wiąże się z pewnymi kosztami, to stanowi ona niezbędną inwestycję w rozwój firmy, która posłuży nam przez bardzo długi czas.  

Content

… czyli zwrócenie uwagi na fakt, że Google promuje głównie unikalne i ciekawe treści. Warto więc zadbać o publikowanie na stronie tekstów, które będą dla użytkownika przydatne. Dobrze jest również skupiać się na rzadko poruszanych kwestiach, nie powielać często poruszanej tematyki. Plagiat się nie opłaca – jeśli kopiujemy treści z innych stron, musimy liczyć się z faktem, że wyszukiwarka z czasem to wykryje. Wówczas na serwis nakładane są filtry, które obniżają naszą pozycję. 

Przejdź do góry strony