Quora – portal pytań i odpowiedzi już po polsku

Utworzono: 02-01-2020

Quora to interesująca propozycja dla osób, które lubią pogłębiać swoją wiedzę w rozmaitych obszarach tematycznych. Portal pozwala użytkownikom na zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi, a także daje możliwość głosowania na tę najbardziej trafną. Co ciekawe, wiedzą na Quorze chętnie dzielą się również znane osobistości i eksperci z różnych dziedzin, m.in. Barack Obama, Hillary Clinton, aktorka Gillian Anderson (Z Archiwum X), czy reżyser Alfonso Cuaron.

Quora w polskiej wersji językowej

Serwis istnieje od 2009 roku, a jego założycielem jest Adam D’Angelo, były dyrektor ds. technologii Facebooka. Obecnie Quora gromadzi co miesiąc nawet 300 milionów unikalnych użytkowników. Według rankingu SimilarWeb jest 80. najpopularniejszą stroną internetową na świecie. Ogromną zaletą portalu jest możliwość zadawania pytań i pozyskiwania wiedzy od prawdziwych ekspertów w danej dziedzinie.

Od drugiej połowy 2019 roku portal działa w polskiej wersji językowej. Do tej pory wśród odpowiedzi udzielonych po polsku pojawiły się treści pochodzące od specjalistów z różnych branż, w tym: architektów, dziennikarzy, wykładowców akademickich, artystów, przedsiębiorców, programistów i grafików. Na co dzień Quora dostarcza użytkownikom spersonalizowany content, czyli propozycje zagadnień, które mogą ich zainteresować. O wiarygodności wiedzy dostępnej na portalu decyduje przede wszystkim jasny system ocen i opinii udzielanych przez osoby korzystające z serwisu. Używanie prawdziwego imienia i nazwiska jest tutaj koniecznością, dlatego nikt nie może „ukryć się” za pseudonimem. Poza tym Quora kładzie duży nacisk na jakość prezentowanych treści, dlatego na bieżąco usuwane są wszelkie przejawy spamu, nieuprzejmości, kopiowania i trollingu.

Jak wykorzystać Quorę w biznesie?

Oczywiście nowy, rozwijający się w Polsce portal społecznościowy to doskonałe narzędzie promocji własnej osoby lub biznesu. Na Quorze mogą wypowiadać się zarówno rzemieślnicy znający się na swoim fachu, kucharze, pszczelarze, sportowcy, finansiści, hobbyści, jak i szefowie firm. Serwis daje możliwość publikowania informacji, które są rzeczywiście potrzebne użytkownikom, w odróżnieniu od Facebooka, na którym odbiorcy rzadko wyrażają faktycznie zainteresowanie dostarczanymi treściami.

Odpowiadając na zadanie pytanie mamy większą gwarancję, że ktoś zapozna się z tym, co chcemy mu przekazać i w ten sposób łatwiej zbudujemy swoją własną, wierną publiczność. To również świetny sposób na przekierowanie kogoś na swojego bloga czy stronę internetową w celu pogłębienia wiedzy na dany temat (oczywiście bez przesadnego spamowania linkami). 

Przejdź do góry strony