Chcesz mieć więcej klientów? Zadbaj o responsywność swojej strony

Utworzono: 25-02-2020

Responsywność strony www to jeden z głównych wymogów, które powinieneś zawrzeć w swoim zleceniu na zaprojektowanie witryny. W ten sposób jej rozdzielczość będzie dostosowana do urządzeń mobilnych, czyli smartfonów i tabletów. To bardzo istotne, biorąc pod uwagę, że większość z nas szuka produktów i usługodawców właśnie za pomocą telefonu, a nie komputera.

Polacy wolą przeglądać strony www za pomocą telefonu

Według najnowszych badań Gemius*, aż 56,21% osób w Polsce przegląda sieć głównie na smartfonie (komputery plasują się na drugim miejscu z wynikiem 35,6%). Takie dane nie pozostawiają żadnych wątpliwości – każda strona internetowa, która chce odnieść sukces, musi być responsywna. Oznacza to, że wszystkie jej elementy powinny być dostosowane do szerokości i wysokości ekranu telefonu.

Dlaczego tak szybko „uciekamy” z nieresponsywnych stron?

Każdy z nas lubi szybkie, wygodne rozwiązania, niewymagające zbyt dużego zaangażowania. W dobie Internetu, ekspresowej dostawy pod same drzwi i inteligentnych urządzeń, oczekujemy, że każdy produkt czy usługę znajdziemy w kilka chwil. Wszelkie utrudnienia i przeszkody na drodze do celu zniechęcają nas do skorzystania z danej oferty.

Jedną z takich przeszkód może być konieczność włączenia komputera specjalnie po to, aby przejrzeć stronę www. Częściej po prostu wyjdziemy z „rozsypującej się” na telefonie witryny i włączymy kolejną, która wyświetla się poprawnie, bo po prostu zależy nam na czasie. Zazwyczaj nieresponsywne strony internetowe, które są nieestetyczne i kompletnie nieczytelne, stają się coraz rzadziej odwiedzane. Co więcej, sprawiają wrażenie nieprofesjonalnych, przez co nie budzą zaufania.  

Responsywność a pozycjonowanie w Google

Jak widać, brak responsywności niesie ze sobą bardzo negatywne konsekwencje. Zamiast włączyć komputer i zapoznać się nawet z całkiem atrakcyjną, ale nieprawidłowo wyświetlającą się ofertą, potencjalny klient z pewnością ucieknie do konkurencji. Oczywiście tej, która zadbała o dostosowanie swojej strony do urządzeń mobilnych.

Poza tym trzeba mieć na uwadze, że strony responsywne są lepiej pozycjonowanie przez wyszukiwarkę Google. Jeżeli witryna bez problemu wyświetli się na smartfonach i tabletach, automatycznie pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania. A stąd prosta droga do zdobycia jak największej liczby odwiedzających.

 

*Źródło: Gemius, 1.01.2020 – 31.01.2020. Więcej na ranking.gemius.com.

Przejdź do góry strony