Przygotuj się do zmiany strony internetowej! Praktyczne porady dla klientów

Utworzono: 31-03-2016

Agencję reklamową można przyrównać do narzędzia, z którego korzysta klient. Dlatego dobrze jest odpowiednio przygotować się do realizacji strony internetowej, która jest w końcu najlepszą wizytówką firmy. Skoro jest się specjalistą w swojej branży, należy zadbać o umieszczenie tych informacji, których będą szukać potencjalni klienci. Oto kilka praktycznych porad dla osób korzystających z usług agencji reklamowych na temat tego, co warto przygotować, aby osiągnąć zamierzony efekt.

1. Określ, jak ma wyglądać twoja strona – w tym celu najłatwiej jest przejrzeć witryny należące do konkurencji. Rozpisz, jakie podstrony powinny się u ciebie znaleźć: o firmie, oferta, blog, kontakt itd. Następnie przemyśl, które informacje mają znajdować się na poszczególnych podstronach (np. oferta, loga klientów, partnerów, telefon kontaktowy).

2. Zastanów się nad kolorystyką – być może w twojej głowie zrodziła się już jakaś wizja, dlatego możesz określić w jakiej kolorystyce ma być przygotowany projekt. Zastanów się też, jaki jest cel strony: ma sprzedawać, prezentować firmę, zachęcać do kontaktu?

3. Treść na stronę – kiedy już masz ogólny zarys swojej witryny, pozostaje kwestia tworzenia treści. Teksty powinny być napisanie samodzielnie, nie można kopiować ich z innych stron, ponieważ będzie miało to negatywny wpływ na twoją pozycję w wyszukiwarkach. Jeżeli nie chcesz pisać treści, możesz zlecić przeredagowanie gotowych tekstów agencji albo zamówić napisanie ich od zera, przygotowując jedynie wypunktowaną listę tego, co powinno się w nich znaleźć.

4. Makieta, konsultacje i poprawki – później powstaje makieta strony, czyli szkic przedstawiający jak chcesz zagospodarować swoją witrynę. Tę część wykonujesz wraz z przedstawicielem agencji reklamowej. Po przekazaniu wszystkich materiałów agencji, umówieniu się na spotkanie i przedstawieniu swojej koncepcji, otrzymujesz wstępną grafikę i inne pliki. Po ich dokładnym przejrzeniu możesz wprowadzać poprawki. Porada: warto wypunktować je w formie listy, najlepiej uporządkowanej chronologicznie, dzięki czemu grafik szybko je wprowadzi i z pewnością o niczym nie zapomni.

Przejdź do góry strony