Skuteczny Fanpage – niezbędnik każdego przedsiębiorcy

Utworzono: 02-11-2015

Facebook jest najpopularniejszym medium społecznościowym, które dosłownie zawładnęło siecią. Mało kto nie ma dziś tam swojego profilu – posiadaczami konta są niekiedy nie tylko nasi rodzice, ale również dziadkowie (!), co najlepiej świadczy o szerokim zasięgu serwisu Marka Zuckerberga. Od dłuższego czasu Facebook to również najlepsze miejsce promowania usług, osób i produktów. Każdy przedsiębiorca powinien mieć swój Fanpage, który pozwala dotrzeć do ogromnej bazy potencjalnych klientów.

Nie dość, że stanowi świetne narzędzie umożliwiające komunikację z Internautami, to w dodatku jest całkowicie darmowy. Fanpage to jedna z prostszych dróg do wypromowania swojej oferty w sieci – możemy przedstawiać usługi i produkty, wykreować pozytywny wizerunek firmy, a dzięki narzędziu statystyk sprawdzić, co najbardziej interesuje potencjalnego klienta.

Narzędzie marketingu

Najważniejszą zaletą posiadania tego typu profilu jest możliwość stałej interakcji z odbiorcami. Można poinformować ich o każdym wydarzeniu czy nowości, a także przeprowadzać ankiety i poznawać opinie na temat firmy. Aby mieć tzw. followersów, czyli osoby, które polubiły twój fanpage, musisz wykazać się kreatywnością – zarządzaj treścią w taki sposób, aby nie przesycić profilu wyłącznie informacjami o firmie, ale także zamieszczać ciekawe newsy powiązane z branżą, w której funkcjonuje.

Tym bardziej, jeśli w samym przedsiębiorstwie nie dzieje się na tyle dużo, żeby mieć bieżący materiał do tworzenia nowych postów. Istotne jest, aby tematyka obracała się wokół tego, co zainteresuje odbiorców stroną i spowoduje, że będą ją chętnie odwiedzać.

Podaj dalej”

Druga sprawa dotyczy share’owania, czyli udostępniania przez innych opublikowanych przez ciebie treści. To jedna z dróg do poszerzania swojej bazy klientów. Facebook w dużej mierze funkcjonuje na zasadzie dzielenia się informacjami. To właśnie dlatego musisz zadbać o posiadanie wielu ciekawych, opatrzonych interesującym komentarzem newsów. Fanpage nie może być „martwy” – brak w miarę aktualnych postów często przekreśla szanse na zdobycie potencjalnych obserwatorów. Użytkownicy są wzrokowcami, warto więc zadbać o bogatą galerię zdjęć, najlepiej podzieloną na zróżnicowane tematycznie foldery.

Daj się polubić

Konta firm, które można polubić, udostępnić, komentować są również formą wyrażania zadowolenia klientów z usług i produktów. Oczywiście tak samo jest w przypadku skarg i zażaleń. Należy jednak odpowiadać na nie z zachowaniem jak największej kultury i w większości przypadków przepraszać klienta za wszelkie niedoskonałości, obiecując wyciągnięcie wniosków na przyszłość. W ten sposób nie zrazimy do siebie kolejnych osób i pokażemy, że interesuje nas ich opinia.

Oprócz darmowego zamieszczania postów, sond czy zdjęć, istnieje też możliwość utworzenia płatnych form promocji, które pozwolą dotrzeć do większej liczby osób. Oznacza to wykupienie facebookowych reklam pojawiających się na tablicach użytkowników z grup docelowych, które sami określamy. Możemy również zaplanować budżet i czas trwania swojej kampanii. To z pewnością świetne narzędzie do poszerzenia świadomości istnienia marki.

Każda rozwijająca się firma powinna docenić ogrom możliwości, jakie daje skuteczny Fanpage i nie żałować wysiłku, aby uczynić z niego atrakcyjne, ciekawe i aktualne źródło informacji. 

Przejdź do góry strony