Cztery oznaki, że czas na zmianę strony www

Utworzono: 10-02-2016

Według badań Uniwersytetu Stanforda, 75% użytkowników ocenia wiarygodność firmy na podstawie jej strony internetowej. Mimo to, w sieci wciąż można znaleźć witryny, które bardziej odstraszają, niż zachęcają odbiorcę. Jako że strona www to „druga siedziba” twojej firmy, nie wypada, aby była zaniedbana i niefunkcjonalna. Trzy cechy dobrej strony internetowej to: praktyczność, intuicyjność i  przejrzystość.

Jeśli nie wierzysz, że wygląd ma aż takie znaczenie, zastanów się jak odebrałbyś sklep z wystrojem rodem z PRL-u, w którym na ladach bez ładu i składu walałby się towar, a sprzedawca nie potrafiłby udzielić jasnej odpowiedzi na postawione pytania? Wirtualny świat pod wieloma względami jest podobny do rzeczywistego – liczy się przede wszystkim pierwsze wrażenie. Jeśli zastanawiasz się, czy problem zaniedbanej, przestarzałej strony dotyczy ciebie, odpowiedź znajdziesz poniżej:

1. Stara technologia – jeżeli twoja strona została wykonana więcej niż kilka lat temu, prawdopodobnie funkcjonuje w starej technologii webowej. Znaczenie ma, czy znajdują się na niej obrazy zamiast CSS (pojedyncze obrazy spowalniają działanie strony) oraz tabelki (które również są przestarzałe i sprawiają, że wolniej się ładuje), a także to, czy została wykonana w technologii Flash, a nie w najnowszej HTML5. Wówczas może być niewidoczna dla niektórych użytkowników (np. tych, którzy korzystają z produktów Apple), a co gorsza wyszukiwarek.

2. Długi czas ładowania - niestety strona, która ładuje się dłużej niż 5 sekund to ryzyko ekspresowej utraty potencjalnych klientów. „Czas to pieniądz”, zwłaszcza w sieci – według badań aż 48% użytkowników oczekuje, że strona będzie ładować się najwyżej 2 sekundy. Ponad 40% z nich deklaruje, że gdy czas ładowania przekracza 3 sekundy, po prostu opuszcza witrynę.

3. Dostępność na urządzeniach przenośnych – statystyki są jednoznaczne: aż połowa wyszukiwań w Google jest wykonywana za pomocą sprzętu mobilnego, a 84% użytkowników poniżej 25 roku życia przynajmniej raz kupiło coś za pośrednictwem smartfona. Właśnie dlatego twoja strona internetowa musi być responsywna i wyświetlać się poprawnie w tego typu urządzeniach. Klient musi mieć stały, bieżący dostęp do informacji zawartych na stronie.

4. Design strony – to, że właścicielowi witryny się ona podoba, nie daje gwarancji, że spodoba się klientom. Gusta są różne, jednak jeśli chodzi o strony www, lepiej nie dać się ponieść wyobraźni i postawić na przejrzystość oraz pewną oszczędność w kompozycji. Grzechy główne, których nie wolno popełniać to: jaskrawe, męczące oko kolory, migające elementy graficzne, nieczytelna, zbyt mała lub zbyt duża czcionka, itd. To właśnie te cechy sprawiają, że klient od razu odbiera nasz serwis internetowy jako przestarzały i nieatrakcyjny.

Przejdź do góry strony