Jak prowadzić blog firmowy, który faktycznie chce się czytać?

Utworzono: 24-03-2019
Jak prowadzić blog firmowy, który faktycznie chce się czytać?

Blog firmowy jest dość niedocenianym narzędziem. Często wychodzimy z założenia, że takich wpisów nikt nie czyta, więc nie ma sensu w nie inwestować. Czy w dobie dominacji Facebooka i innych social mediów, blog firmowy faktycznie ma prawo bytu?

Tak! Wbrew pozorom może być najlepszym sposobem na promowanie firmy. Regularnie prowadzony, będzie pracować na Twój sukces każdego dnia. Jednak wymaga to dwóch rzeczy:

  1. Dobrze napisanych tekstów,
  2. I… cierpliwości.

Firmowy blog – dlaczego warto go prowadzić?

Wśród zalet posiadania firmowego bloga należy wymienić przede wszystkim niemal stuprocentową wolność słowa. Prowadzisz go na swojej własnej platformie, masz więc pełną dowolność w tym, co będziesz na nim umieszczać. Nie musisz się ograniczać. Możesz opisywać aktualne promocje, nowości, bez dostosowywania się do wymagań wydawców gazet i portali internetowych. Blog daje Ci pełną swobodę i możliwość dodawania wszelkiego rodzaju treści, które wypromują Twój biznes.

Blog i Facebook – najlepsi sojusznicy

Nic tak nie podbije wyświetleń Twojej strony, jak połączenie dwóch narzędzi: bloga i Facebooka. Dodawaj odnośniki do swoich wpisów w social mediach. Nie tylko na własnym fanpage’u – umieszczaj je w tematycznych grupach, na innych stronach, w odpowiedzi na komentarze użytkowników. Oczywiście jest jeden warunek – taki wpis nie powinien traktować wyłącznie o Twojej firmie. Być może Cię to zasmuci, ale na dłuższą metę mało kto chce to czytać.

W takim razie… o czym pisać?

Jak napisać tekst, który zdobędzie uwagę czytelnika?   

Przede wszystkim pamiętaj, że ludzie szukają w Internecie takich treści, które są UŻYTECZNE DLA NICH SAMYCH. Które pomogą im się czegoś dowiedzieć, rozwiążą jakiś problem, polepszą ich jakość życia, czy wydajność w pracy. Podpowiedzą jak zaoszczędzić, poinformują o aktualnych wydarzeniach i zmianach, rozwiną u nich jakąś umiejętność, albo po prostu wyjaśnią, jak zrobić coś lepiej niż dotychczas.

Wszystko to sprawia, że tekst staje się użyteczny dla odbiorcy. Twoją rolą jest odniesienie takich poradnikowo-informacyjnych treści do tego, co oferuje Twoja firma. Dlatego buduj swój content na faktycznych potrzebach odbiorców swojej firmy. Zastanów się, czego oczekują od Twoich usług/produktów i właśnie na tej bazie pisz dobre, praktyczne teksty.

Prowadzenie bloga: kilka ważnych zasad

  • Pisz prostym, zrozumiałym językiem. Unikaj przesadnie długich zdań.
  • Teksty nie mogą być zbyt długie. Chociaż Google woli takie treści, pamiętaj, że nie piszesz dla bota, tylko dla żywego człowieka.
  • Zadbaj o dobry tytuł – musi odpowiadać na pytanie: o czym jest mowa w tekście?, a jednocześnie przyciągać wzrok.
  • Podziel wpis na śródtytuły, zwłaszcza te w formie pytań (przykłady takich śródtytułów znajdziesz również w tym wpisie).
  • Akapity nie mogą być zbyt długie!
  • Zwracaj się do użytkownika „na ty” – to zmniejsza dystans :) 
  • Dobrze, aby na końcu każdego wpisu znalazł się formularz kontaktowy lub odnośnik do pozostałych wpisów.

Przejdź do góry strony