Skuteczne logo, czyli…

Utworzono: 27-10-2015

Jak wyróżnić się na tle innych firm?

Współczesny rynek daje wiele możliwości: rozmaite dotacje, opcje finansowania, nowe nisze w sektorze usług i towarów. Wszystko to powoduje, że w łatwy sposób można szybko znaleźć pomysł, jak i fundusze na założenie firmy. Niestety, taka różnorodność ma swoje minusy. Coraz trudniejszą kwestią staje się to, w jaki sposób się wyróżnić, zaproponować coś świeżego i – co za tym idzie – zainteresować klientów. Znane prawidło mówi, że dźwignią handlu jest reklama. Jej nieodłączny element stanowi identyfikacja wizualna, czyli to co sprawi, że klient będzie chciał skorzystać z usług tylko tej konkretnej firmy. Tej wybranej, wyróżniającej się, żadnej innej.

Daj się zauważyć

Obojętnie w jakiej branży działamy, najważniejsze jest utrzymywanie pozytywnej relacji z klientem. Dzięki dobrym skojarzeniom z marką można wiele osiągnąć. Wbrew pozorom, nie tylko sama jakość usług i towarów jest istotna – aby zaistnieć w świadomości klienta, musimy zadbać o odpowiednią oprawę. Minęły czasy, gdy wystarczyło „być”. Współczesne media oferują tak wiele możliwości wypromowania się, że należy być bardzo ostrożnym, aby nie „zaginąć” pośród wszechobecnej konkurencji.

Identyfikacja wizualna – twój klucz do sukcesu

Czym właściwie jest identyfikacja wizualna? To rozpoznawalność marki na rynku, wyróżnianie się i jednoczesne budzenie pozytywnych skojarzeń u odbiorców. Dzięki temu klient chce skorzystać właśnie z twoich usług lub kupić właśnie twój towar – choć wydaje się to dużym uproszczeniem, to zastanów się w jaki sposób większość ludzi wybiera towary w sklepie.

Zazwyczaj sięgamy po opatrzony, znany proszek do prania czy makaron, najczęściej widziany wcześniej w telewizyjnych lub internetowych reklamach. Bardziej niszowe produkty zakupimy wtedy, gdy zachęci nas opakowanie – jeśli jest atrakcyjne, przywodzące na myśl dobre skojarzenia jak np. wiejskie/domowe masło z ładną etykietą, zapewne zechcemy sprawdzić jego cenę i skład. Właśnie dlatego identyfikacja wizualna ma takie znaczenie: coś, co jest znane lub po prostu wywołuje pozytywne emocje, ma większe szanse na powodzenie.

Inwestycja w przyszłość

Tak działa umysł kupującego i aby odnieść sukces, trzeba umieć korzystać z możliwości współczesnej reklamy. Istotna jest zarówno etykieta albo logo (produktu lub firmy), jak i rozpowszechnianie swojego wizerunku. Estetyczny, profesjonalnie zaprojektowany logotyp to inwestycja na lata, która pozwoli zakorzenić się marce w świadomości odbiorców. Najważniejsze cechy takiego projektu to przede wszystkim:

  • Nawiązanie do strefy działania firmy,
  • Oryginalność,
  • Jednoznaczność.

Specjalista od brandingu – Wally Olins stawiał w swoich pracach na czytelność i prostotę. Idąc tym tropem, twój logotyp powinien więc wyrażać ducha marki, jak i nie być przesyconym zbyt dużą ilością elementów. Wystarczy spojrzeć na znaki firmowe współczesnych gigantów na rynku, by wiedzieć,  o czym mowa. I pamiętać, że pozytywna identyfikacja wizualna jest tak niezbędna, jak produkt finalny twojej firmy.

 

Przejdź do góry strony