Zakładka „O nas”: jak stworzyć dobry opis firmy?

Utworzono: 15-09-2019

„O nas” to jedna z najważniejszych zakładek na firmowej stronie internetowej. Dlatego nie może być nudna, powtarzalna, czy źle napisana. Powinna zachęcać do dalszej eksploracji strony. Musi przedstawiać cały zestaw korzyści, które oferujesz swojemu klientowi. 

Zbuduj swój opis wokół konkretów

Nic tak nie zniechęca i nie zanudza użytkowników sieci, jak kolejny tekst „O firmie” pełen utartych frazesów, typu: „Wysoka jakość w dobrej cenie”, „Indywidualne podejście do klienta”, czy „Profesjonalna obsługa”. Nie kopiuj rozwiązań z innych stron (które w dodatku niespecjalnie się sprawdzają). Zastanów się za to, co tak naprawdę wyróżnia Twoją ofertę na tle konkurencji.

Zrób „na brudno” listę zalet i mocnych punktów produktu lub usługi, którą oferujesz. Skupiaj się na faktach. Zamiast wyłącznie chwalić się osiągnięciami, wymień rzeczy, z których rzeczywiście wynika coś dobrego dla Twojego klienta. W końcu właśnie po to tu zajrzał. Szukaj konkretnych korzyści, mających realny wpływ na jego życie. Użytkownik czyta opis „O firmie” z jednego, ważnego powodu: chce wiedzieć, czy można Ci ufać i co zyska, jeżeli wybierze właśnie Twoją ofertę. Daj mu to, czego szuka.

Unikaj dłużyzn i kwiecistego języka

Niezależnie od rodzaju działalności, najlepiej operować dość prostym językiem. Tekst w zakładce „O nas” musi być lekki i przyjemny w odbiorze. Dłuuuugie, niekończące się zdania to strzał w kolano. Zdecydowanie chętniej czyta się te krótkie. Zadbaj również o oryginalność – nie bój się nieco nietypowych, nowatorskich rozwiązań. Zwracaj się do klienta bezpośrednio, aby skrócić dystans i zyskać zaufanie. W tego typu opisach doskonale sprawdza się również tzw. storytelling, czyli budowanie wizerunku firmy wokół ciekawie opowiedzianej historii.

Pamiętaj również o tym, że kwieciste, skomplikowane sformułowania nie są mile widziane w sieci. Po raz kolejny przypominamy, że lepiej czyta się konkrety i dość krótkie teksty, z których jasno wynika, o co chodzi.

Przejdź do góry strony