Strony internetowe, które odnoszą sukces

Utworzono: 05-01-2016

Kto nie ma strony internetowej, ten traci. Do tego, że Internet jest najczęściej wykorzystywanym źródłem informacji nie trzeba nikogo przekonywać. Każdy z nas wyszukuje produkty i usługi za pomocą sieci – gdy chodzi o wizytę u fryzjera, dentysty, najlepszy warsztat samochodowy w mieście, czy nawet w poszukiwaniu konkretnej marki butów lub ubrań. Konkurencja nie śpi, zaś z ekonomicznego punktu widzenia nieobecność w sieci oznacza wielkie straty.

Samo posiadanie strony nie jest jednak gwarantem sukcesu. Na to, czy zapiszemy się w pamięci potencjalnych klientów składa się wiele czynników. Strony internetowe przeszły z biegiem lat prawdziwą ewolucję: kiedyś stanowiły tylko wizytówkę firmy, na której można było znaleźć podstawowe informacje i dane kontaktowe, dziś najważniejszy jest pomysł i oryginalność.

Nie wystarczą trzy zakładki i kilka zdjęć – współczesny klient docenia firmy, które potrafią powiedzieć o swojej działalności coś więcej , niż dwa zdania. Strona jest więc nie tylko wizytówką, ale także swoistą formą reklamy. W dodatku taką, która dobrze zaprojektowana i poprowadzona ma szanse promować markę przez długie lata. Aby dowiedzieć się, jak to zrobić, odpowiedzmy sobie na podstawowe pytanie:

Jakie strony www odnoszą sukces?

Po pierwsze te, które są funkcjonalne i przyjazne użytkownikowi oraz… wyszukiwarkom. Darujmy sobie wszelkie niepotrzebne „upiększacze”, które stanowią wątpliwą ozdobę wielu stron i zdecydowanie utrudniają znalezienie potrzebnych informacji. Oprócz kwestii wizualnych, treść naszej strony również ma znaczenie – poza zróżnicowanymi, poprawnymi gramatycznie i ortograficznie, oraz ciekawie napisanymi zakładkami, warto rozważyć prowadzenie bloga (dowiedz się czemu: klik).

  • Strony połączone z serwisami społecznościowymi – Facebook to dzisiaj podstawa, choć oczywiście nie tylko o nim tutaj mowa. Dobrze poprowadzony, aktywny fanpage firmy na Facebooku to prosty sposób na zaprezentowanie swojej oferty w ciekawy sposób, przypominanie o marce, informowanie o produktach i promocjach, a także pozyskiwanie nowych klientów. Wiele osób sprawdza wiarygodność firm przeglądając ich profile na Facebooku. Z pewnością nie warto pozbawiać się korzyści, które dają portale społecznościowe.
  • Mające wiele podstron – często mówi się, że oferta to zarazem najważniejszy i najmniej zadbany element stron internetowych wielu firm. Powtarzającym się błędem jest przedstawianie oferty w formie wypunktowanej listy , podczas gdy o wiele lepiej sprawdza się stworzenie oddzielnej podstrony dla każdej usługi. Po pierwsze, wzbogaca to „doznania” użytkowników, ponieważ wygląda bardziej profesjonalnie, a po drugie (i ważniejsze) każda nowa podstrona powinna być zoptymalizowana pod kątem SEO, dzięki czemu link prowadzący do naszej firmy będzie znacznie częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania.
  • Takie, za którymi stoją prawdziwi ludzie – w wielu branżach ma znaczenie to, czy wizerunek marki jest odpowiednio „uczłowieczony”. Chodzi tutaj o przedstawienie na stronie historii marki, ukazanie jej profesjonalizmu i jednoczesne podkreślenie, że za wszystkimi działaniami stoją konkretne osoby. W przypadku wielu firm, zwłaszcza tych, w których podstawowym zasobem są ludzie (czyli np. poradni dietetycznej, szkoły tańca, usług terapeutycznych), warto poświęcić im osobną podstronę i przedstawić ich rolę oraz doświadczenie.
  • Dostosowane do urządzeń mobilnych – jako, że mobilność to znak dzisiejszych czasów i wszyscy sporą część życia spędzamy wpatrując się w ekran tabletów lub smartfonów, zdecydowanie warto mieć stronę dostosowaną do tego typu urządzeń. Jeśli nie będzie wyświetlać się prawidłowo i zacznie sprawiać trudności w odczytaniu poszczególnych informacji, użytkownik bardzo szybko ją opuści i możliwe, że już nie powróci.

Przejdź do góry strony